Mars Attacks!

En rymdskeppsflotta från Mars närmar sig jorden. Den amerikanske presidenten konsulterar sina närmaste medarbetare för att anordna ett välkomstparty åt marsianerna.

Originaltitel Mars Attacks!
Regissör Tim Burton
Manus Jonathan Gems
Genre Komedi, Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Glenn Close, Jack Nicholson, Michael J Fox, Danny DeVito, Annette Bening, Natalie Portman, Pierce Brosnan, Pam Grier, Martin Short, Sarah Jessica Parker, Rod Steiger, Sylvia Sidney, Jim Brown, Lukas Haas, Jack Black, Christina Applegate, Lisa Marie

Starkbröl
2022-08-15
Det som är mest alien med denna film är nog att se en smal Jack Black. Annars en halvkul ironisk och makaber slapstickkomedi som börjar kännas långtråkig efter ungefär hälften.
Christofer
2017-06-09
8/6 2017 (4:a): Vet inte om jag sett den här mer än en gång tidigare och jag tror att det måste ha varit betydligt längre sedan än när jag satte första betyget som jag faktiskt såg den. Hur som helst är det fortfarande riktigt kul, även om man märker ganska tydligt att tiden har satt sina spår. Effekterna och en del av dialogen andas 90-tal, både på gott och ont. Vissa scener var även lite väl fåniga tycker jag nu. Trots allt väljer jag att behålla fyran, även om det nästan lutar åt 3+ den här gången. 4/9 2006 (4:a): Riktigt kul och skruvad. Många kända ansikten som gör skojiga roller. Nicholson är ju lysande som presidenten, De Vito e kul, Tom Jones också. Hur kan man inte gilla den här filmen?
Biberkolben
2016-10-06
Helt fantastisk!
larsen1976
2016-10-04
Filmen har en sällan skådad kavalkad av filmstjärnor, men det hjälper inte. Filmen är stundtals underhållande, men blir i det stora hela väldigt tramsig.

2016-08-13
En av Burtons bedre. Underholdene.
filmmaster
2016-03-13
jag gillade den riktigt bra tummen upp
2015-11-15
En av Tim Burtons filmer jag medvetet undvikit under alla år då den verkar alldeles för barnslig, men nu var det dags alltså. Lika delar hyllning som parodi på 50-talets Sci-fi, kommunistskräck och paranoia. Men det är hysteriskt, väldigt speretigt och något av en allstar-cast där ingen förutom kanske Nicholson gör några större roller. Effekterna är såklart medvetet tama, men tar alltför stor plats i en story som mest känns som ihopsatta sketcher. Med ett manus inte fullt så barnsligt och en stabil ensemble skådisar skulle detta blivit riktigt bra. Roligt var dock Tom Jones lilla roll.
AlbinWesley
2015-09-30
Det blir allt en rätt så svag trea, för även om den har sin charm och så vidare så känner jag inte riktigt att det är den gamla 50-talsvågen som ligger i grunden här. Men det var kul att se om den, efter så många år.
booby
2015-05-08
Läskigt oseriös och charmig.
2014-11-08
En hyllning till 50 och 60-talets våg av sci-fi filmer av Tim Burton. En stjärnspäckad film med en stor dos humor och kärlek både i handling och till filmerna den hyllar. Man märker att Burton verkligen tycker om de gamla klassiska filmerna. Värd att se bara för alla tokiga roller som spelas av bara kända ansikten t.ex. Jack Nicholson i två roller.