2.3

Milo mot Mars

Den unga pojken Milo upptäcker att han nog behöver sin mamma mer än han tror, när marsianer kidnappar henne! Deras plan är att stjäla hennes "mammighet" till sina egna barn. De hade dock inte räknat med Milo, som med hjälp av en rymdraket tar sig till Mars för att hitta sin mor.

Originaltitel Mars Needs Moms
Regissör Simon Wells
Manus Simon Wells, Wendy Wells
Genre 2010-tal, Äventyr, Animerad, Familjefilm, Komedi, Science Fiction
Skådespelare Joan Cusack (röst), Seth Green (röst), Dan Fogler (röst), Mindy Sterling (röst), Elisabeth Harnois (röst), Kevin Cahoon (röst), Tom Everett Scott (röst), Seth Robert Dusky (röst)

Lotso
2014-07-03
Först så var ju karaktärerna i denna inge sympatiska alls. Milo är en skit unge, hans mor överdriver allt för mycket, Gribble är jobbig och Ki är konstig. Jag fann ingen sympati för Milo överhuvudtaget, ja han går igenom en hel del livsfara för att rädda sin mor men fortfarande så är en brat i mina ögon och en typisk sådan. Gribble är riktigt jobbig och alla hans skämt var urusla rent ut sagt och helt ärligt så brydde jag mig inte om någon av dem dog. Där är även en kärleksrelation som pågår mellan Gribble och mars utomjordingen Ki vilket bara är fel. Om ni går igång på utomjordingar, fine! Animationen var jag inte förtjust i och det är på grund av att de var företaget Image Movers Digital som också ligger bakom Zemeckis animerade filmer. Vad man gör är att man sätter på en dräkt på skådespelarna och animerar utifrån det, resultatet gillar man eller så gillar man det inte personligen är jag inget fan av denna slags animation det ser fattigt ut i mina ögon och enda gången de såg bra ut var i A Christmas Carol. Filmen bombade också då den hade en budget på 150 miljoner och tjänade bara in ca. 22 miljoner totalt vilket jag kan förstå. Det är ingen film jag skulle sätta på av egen vilja eller betala att se den har inte den känslan. Handlingen är heller ingen höjdare och känns ganska oinspirerande jag menar ni hör ju själv på titeln vad ni ger er in i.
Halofreak92swe
2014-03-10
Charmig och snygg film.
emilype
2013-12-19
Utan några som helst förväntningar såg jag denna film och jag måste säga att jag blev imponerad. Snygga animationer av karaktärerna. Ansiktsuttryck och ögonen är fulla av liv. Jag kunde inte låta bli att jämföra det med animationerna i Polarexpressen, som jag såg om alldeles nyligen. Sju år gör minst sagt mycket inom datortekniken. I alla fall, en underhållande och fängslande familjefilm med många sentimentala ögonblick. Filmer som berör hamnar alltid på plussidan för mig. Sci-fi-temat lyfter även betyget. 6 av 10.
Redfield4ever
2013-12-18
Urusel. Fanns en rolig scen i hela filmen. Den är liksom inte ens snygg! Milo och framförallt hans mamma ser förjävliga ut och man hoppas nästan att han inte ska få tillbaka henne bara så man ska slippa se henne igen! Sen är manuset skit också. Brukar vanligtvis vara ganska lindrig mot animerade filmer då jag älskar animation. Men dålig är dåligt och det här? Den sämsta animerade filmen jag sett på väldigt länge!
BadCharlotte
2013-07-04
Vidrig film.
Utvandrare
2012-07-09
Jag är väl lite blödig.
Tuohte
2012-01-14
Härliga marsianer, och vissa roliga bitar, annars rätt dålig som film.
santiago
2012-01-08
Kunde blivit bra men filmen saknar humor och bra atmosfär.
cristian81
2011-11-04