2.3

Martyrs

Ett sekel efter att Lucy flytt från en nedgången industrilokal, återvänder hon och väninnan Anna för att utkräva hämnd på familjen som hållit henne fången där. Men med hämnden kommer avslöjanden som går långt bortom det Lucy berättat för Anna. Ju närmre den plågsamma sanningen de kommer ju mer inser de att de är fångade i en mardröm de inte kan fly ifrån? där ett martyröde väntar dem.

Originaltitel Martyrs
Regissör Kevin Goetz, Michael Goetz
Manus Mark L Smith
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Troian Bellisario, Bailey Noble, Kate Burton, Caitlin Carmichael, Romy Rosemont, Toby Huss, Elyse Cole, Melissa Tracy, Blake Robbins, Ever Prishkulnik, Taylor John Smith, Lexi DiBenedetto, Ivar Brogger, Michael Dempsey, DaJuan Johnson, Clint Lilley

Samtalsmanicken
2020-03-29
Det här är ett fullständigt hån emot Pascal Laugier. Man gör inte så här till en redan storhyllad skräckfilms-klassiker. De har monterat bort allt som gjorde originalet hjärtskärrande och obehagligt. De har inte ens lyckats spara någonting åt fantasin, utan slänger upp hela metaforen och dess budskap rätt i nyllet på bara några minuter in i filmen.
LVX156
2017-02-18
Den sämsta remake som någonsin gjorts.
Zok
2016-11-06
Rätt bra version av den franska filmen, men visst märker man att det är just en Hollywood version av originalet på många punkter.
lundabo
2016-04-18
De har förstört originalet fullständigt. Se den inte.
TheHorrorfan
2016-04-10
Den franska är helt okej. Men den här är bättre. Ganska bra och väldigt grym film. 3,5.
Engravadlax
2016-01-28
Ett tag sedan jag såg Martyrs (2008), men jag vill minnas att den var bättre. Det här var inte helt värdelöst, men lite B, och samtidigt tråkigare avseende våldet. Slutet lider även av samma problem som originalet, trots att det är ganska annorlunda.