3.2

Marvel One-Shot: Agent Carter

Captain America är sedan länge nedfryst och försvunnen. Under tiden är agent Peggy Carter på språng att stoppa internationella skurkar från att använda den mystiska reliken "Zodiac".

Originaltitel Marvel One-Shot: Agent Carter
Regissör Louis D'Esposito
Manus Eric Pearson
Genre Kortfilm, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Hayley Atwell, Dominic Cooper, Neal McDonough, Bradley Whitford, Tim Trobec, Shane Black (röst)

Halofreak92swe
2014-07-27
Najs, action! :)
AlbinWesley
2014-05-07
Suveränt! Vill ha mer! Inte bara väldigt bra utan rent av smått rörande i slutet.
erosagape
2014-03-21
Inte min grej, jämställdhet till trots, våld blir inte bättre av att en kvinna slår till.
amam
2014-01-10
Stark tvåa. Jag förstår poängen och det var välproducerat och med duktiga skådisar men nja. Inte speciellt underhållande.
Greven81
2013-09-01
Mest bara irriterande. Framför allt är det rent uselt skådespel som stör mig!
ziferN
2013-08-30
Den klart bästa Marvel-kortfilmen än så länge. Kortfilmens öppningsscen som blickar tillbaka till Captain America är helt fantastisk och man får igen ta del av den starka relationen Pegg hade med Steve Rogers, med fantastisk musik tillagd t.o.m. Och kortfilmen i sig är klart underhållande och spännande hela vägen med en suverän tragisk underton.
Newt
2013-08-27
Bästa Marvel-kortfilmen hittills! Atwells Peggy Carter var väldigt lyckad i Captain America, särskilt i relationen till och med Steve Rogers, så jag förstår att de valde att göra en kortfilm med just henne. Hon fortsätter vara lyckad här. Trevlig underhållning för stunden, filmens relation till den starka men tragiska kärlekshistorien i Captain America gör också det hela en aning känslosamt.