2.6

Marvins döttrar

Bessie har ägnat sitt liv åt att sköta sin sjuke gamle far och en faster men när hon drabbas av cancer måste Bessie be sin mer självupptagna syster Lee om hjälp. Systrarna har inte träffats på tjugo år och har mycket att ta igen när Lee anländer med sina två söner.

Originaltitel Marvin's Room
Regissör Jerry Zaks
Manus Scott McPherson
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Meryl Streep, Leonardo DiCaprio, Diane Keaton, Robert De Niro, Hume Cronyn, Gwen Verdon, Hal Scardino, Dan Hedaya, Margo Martindale, Cynthia Nixon, Kelly Ripa

Blink182
2010-09-03
Tänkte först ge den en tvåa. Men jag kunde inte med att göra det. Kom på att det här är en ganska knäpp och rolig film. Även om den är blandad med väldigt mycket allvar. Bra skådespel från alla medverkande också.
nathaliew
2010-02-13
värmande film om familjerelationer och sen super skådespelare: Streep, keaton, DiCaprio, De Niro etc. Han som spelar pappan påverkar mer än många andra skådespelare i dagens Hollywood, utan att ens säga ett ord! Det enda som jag ser som dåligt var det abrupta slutet, annars mycket sevärd film!
Girl83
2009-11-02
helt okej film.
Afflicter
2009-06-15
Nej, humorelementen som DeNiros och Hedayas karaktärer försöker tillföra fungerar inte särskilt bra. Det finns annars inte så mycket att klaga på. Den yngre av pojkarna borde ha fått mer fokus dock.
mel_gibson
2008-10-27
Jag tycker filmen är väldigt bra gjord, den blir lixom aldrig tråkig, men det "händer" inte speciellt mkt. Underhållande helt enkelt.
zomg
2008-09-09
Tycker att slutet var sådär, men annars helt okej.
Paramis
2008-04-08
Jo, det var lite kul att se DeNiro som doktor. Filmen är bra och värmande. Den är även rolig många gånger och jag gillade att det inte var några utragna "I'm sorry" och en massa gråtande scener. Den hade dock kunnat vara något längre.
Önskat
2007-11-11
tyckte inte så bra om den första gången jag såg den. Men andra så tyckte jag att den var riktigt bra! Fin och varm.
Korintkaka
2007-10-04
Fin film. Slutet var lite plötsligt. Jag hade för mig att det var annorlunda, men jag kanske hade blandat ihop det med en annan films. Doktorn kändes lite fel, som om de försökte göra filmen komisk, men det misslyckas.
LasVegas
2007-09-21
Tråkig och jobbig men leonardo är ju alltid ögongodis.. höhö.