2.6

Marvins döttrar

Bessie har ägnat sitt liv åt att sköta sin sjuke gamle far och en faster men när hon drabbas av cancer måste Bessie be sin mer självupptagna syster Lee om hjälp. Systrarna har inte träffats på tjugo år och har mycket att ta igen när Lee anländer med sina två söner.

Originaltitel Marvin's Room
Regissör Jerry Zaks
Manus Scott McPherson
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Meryl Streep, Leonardo DiCaprio, Diane Keaton, Robert De Niro, Hume Cronyn, Gwen Verdon, Hal Scardino, Dan Hedaya, Margo Martindale, Cynthia Nixon, Kelly Ripa

JohnnyGlitter
2007-08-15
Som mer av ett actionfan räknade jag med att det skulle kunna bli lite tråkigt emellanåt, men det här var värre än så. Handlingen var näst intill borttappad och kändes sakna en hel del, som slutet till exempel. Trots många bra skådisar finns det nog inget som kan lyfta denna film högre än en etta.
HippiePatrik
2007-06-03
Tråkigt drama. Inte ensintressant om gillar Leonardo DiCaprio eller Robert De Niro.
GerrardOlo
2007-05-20
Ingen märkvärdig film trots stora skådisar, tänker då främst på Meryl Streep som har en enorm utstrålning. Slutet var riktigt bra.
Sgtpellson
2006-11-02
Riktigt bra tycker jag, men lite för kort. Slutet hade kunnat vara längre, och bättre uttänkt i samma veva.
jonbo
2006-10-25
Nja, detta är inget speciellt. Alla gör det de ska, men jag står inte ut med Diane Keatons präktighet. Stor undran över Dan Hedayas rollfigur - lite onödig. Filmen ska ha ett plus för slutet.
riverpoet
2006-08-08
Ojdå. Kanske ojuste om nån vill se den... *********SPOILER NEDAN***********
riverpoet
2006-08-08
Visst kan dom skådespela. Men lite för sentimental för min del. Slutet var det väl inget fel på tycker jag. Bättre än om nån av dom hade dött...
lillskiten
2006-06-09
En bra film. Men jag tycker att det skulle vart ett annat slut...
Maduson
2005-12-07
Tycker denna film är relativt underkattad. Den har en smått budskap och den är varm, superstarka skådelspelarinsattser.
shining_pearl
2005-11-04
En gripande och fin film, med bra skådespelarinsatser. Verkligen en film i min smak. Tyckte dock att slutet kom lite "plötsligt". Mitt betyg hamnar på en stadig fyra.