3.1

Mary och häxans blomma

En liten flicka vid namn Mary följer efter en svart katt och hittar en kvast. Kvasten visar sig vara en häxas och snart flyger Mary iväg i en värld av fantasi och äventyr.

Originaltitel Meari to majo no hana
Alternativ titel Mary and the Witch's Flower
Regissör Hiromasa Yonebayashi
Manus Hiromasa Yonebayashi, Riko Sakaguchi
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr
Skådespelare Yûki Amami (röst), Ryûnosuke Kamiki (röst), Fumiyo Kohinata (röst), Hikari Mitsushima (röst), Hana Sugisaki (röst), Shinobu Ôtake (röst)

HerrNenne
2019-10-03
Vilken besvikelse. Tråkig och händelselös, bara driver förbi. Är snygg men tom. Mest full av antiklimax.
myslas
2019-05-15
Fint äventyr, mer fartfyllt än vad man sett tidigare från Yonebayashi. Inte riktigt lika mycket tyngd i manuset som i många av Ghibli-filmerna men underhållande och bra ändå. Stark trea.
Pari
2019-04-11
Stark 3!
Greystalker
2019-02-16
Den före detta Ghibli-regissören som gjort När Marnie var där och Lånaren Arrietty gör en film i Ghibli-lvalitet som dessvärre saknar Hayaos fingertoppskänsla. Bra men inte strålande.
zonk
2019-01-27
Titt som tätt blir man påmind om filmer från studio Ghiblis storhetstid, och det är inte en jämförelse som är till filmens fördel. Pacingen är oxå helt off. En besvikelse, tyvärr.
Moj
2018-08-13
Den kändes som en nästan-Ghibli. Den var visuellt klart inspirerad av ffa Laputa, men den var klart sevärd även om den inte riktigt nådde fram till Ghiblis höjder.
stoked87
2018-08-12
en väldigt fin och mysig film älskar alla färger i filmen =)
Señor
2018-05-11
Fin film. Känns segt emellanåt med förutsägbara scener, men gillar man Ghibli känns det värt en titt.