3.2

Massor av whisky

Skotska öbor försöker med alla medel plundra en båt som gått på grund och innehåller 50 000 lådor whisky. Kapten Waggett tänker dock förhindra att lasten plundras.

Originaltitel Whisky Galore!
Regissör Alexander Mackendrick
Manus Compton MacKenzie, Angus MacPhail
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Basil Radford, Gordon Jackson, James Robertson Justice, Joan Greenwood, Catherine Lacey, Bruce Seton, Jean Cadell, Wylie Watson, Gabrielle Blunt, Morland Graham, John Gregson

Albion
2021-02-03
Småtrevligt puttrar den på men lämnar inga större avtryck. En trivsam förströelse för stunden kan man säga. Betyget blir en svag 3:a, dvs 3-
F-M-J
2021-01-06
Charmig och gav sug på dricka "livets vatten". Jobbigt med tre vita månader.
mattarello
2014-12-09
Nja får en trea med nöd och näppe. Mysiga karaktärer förvisso men historien är på tok för tunn och skulle kunna sammanfattas med "massor av whiskey".
Astrojacob
2011-08-23
Ljuvligt charmig "fling" om en liten ö i Skottland utan dricka... Ljuvlig dialekt, fantastiska karaktärer och en myslagom story som man fnissar till mest hela tiden. Satt o prickade av Hitchcockaktörer (Lady vanishes) och killen från "Herrskap och tjänstefolk". Underbart charmig o humoristisk story som förtjänar en klassisk Fyra.
#54
2010-08-18
Charmig alkisromantik.
kissmestupid
2010-03-03
Jag vill verkligen älska Ealing, men... nja, jag kan inte riktigt. Föråldrat, på fel sätt. Mysig dialekt dock.
zac2go
2010-02-03
Kul och trivsamt.
mammene
2010-01-28
En trevlig och smårolig fars med glimten i ögat som roar för stunden. Härlig dialekt de hade.
m98_hen
2010-01-17