3.2

Master of the Flying Guillotine

Master of the Flying Guillotine ska hämnas på den enarmade boxaren. Han kommer till en kampsportsturnering där den enarmade boxaren ska befinna sig. Han är blind så han vet inte hur boxaren ser ut, för att lösa det problemet dödar han alla enarmade män med sitt fruktade vapen, den flygande giljotinen.

Originaltitel Du bi quan wang da po xue di zi
Alternativ titel The One Armed Boxer vs. the Flying Guillotine, One-Armed Boxer II
Regissör Jimmy Wang Yu
Manus Jimmy Wang Yu
Genre 70-tal, Action, Fantasy
Skådespelare Johnny Wang Lung-wei, Jimmy Wang Yu, Liu Chia-yung, Lung Chung-erh, Chin Kang

BrutusBeefcake
2016-04-01
Helt klart en av de tuffaste kung fu rullarna som finns där ute! Ball skurk och sjukt bra musik, synd att musiken däremot inte används så ofta. Den får också pluspoäng för att visa många matcher ur en turnering och inte bara huvudpersonens matcher, många filmer som saknar detta enligt mig! Sedan känns det otroligt kul att nu förstå vart Capcom fått inspiration till Dhalsim ifrån, ett fantastiskt galet karaktärsgalleri återfinns i denna härliga HK-film. Den har dock inte särskilt spektakulära fightingscener som många andra liknande, men den klarar sig fint ändå. Några imponerande saker bjuds vi ju på(10+/15)
JeremyClarkson
2015-02-14
Det här kan nog vara den överbrutalt coolaste kung fu-filmen ever! @ThePatient: Mig veterligen så är det inte en buddhistsymbol när hakkorset är vänt åt det hållet (så som symbolen för Nazityskland). @jahaaa: Nej det var inte meningslöst. Varje gång när mästaren sakta kommer gåendes, iklädd ett förkläde med ett stort hakkors på, till tonerna av långsam industriell syntmusik, så är det bannemig ren filmmagi. Äskar förövrigt när karaktärer i filmer har ett eget theme.
jahaaa
2010-04-04
jag gillade iaf att den blinda gubben hade ett stort hakkors på sina kläder. det var rätt meninglöst
Jole
2009-10-21
En blind lönnmördare, en väpnad kampsport herre och en Yoga instruktör med stretching lemmar är bara några av de faktorer som gör denna film en av de mest kreativa och minnesvärda kampsport filmerna ever!
foppa99
2009-09-06
tung musik.klassisk.vapnet måste va det coolaste o samtidigt det fjantigaste någonsin.
Gröne_Orm
2009-07-22
Muskien är toppen, men jag är verkligen inte mycket för den här genren film, även om jag känner igen kvalitet när jag ser den.
fisk0
2008-10-27
underbart musikval, flera intressanta fightingscener. Inte en av de bästa filmerna jag sett inom genren, men klart över genomsnittet.
menschenfeind
2008-09-01
Ganska ojämn kvalitet på fighterna och lite seg, men bra foto och fantastisk musik.
yangbo
2007-04-08
vissa fightscener är patetiskt dåliga, men det här är verkligen en top 10 klassiker och bör ses av alla martial art älskare, men som jag har sagt så många gånger förr, allt innan 1980 brukar vara riktigt dåligt när det gäller koreografin och klippningarna och effekterna vid fighter
Lenrick
2006-08-23
Jag älskar fighting-stilerna, musiken, fotot, ja nästan allt i denna filmen. Snacka om hysterisk rulle, de har ju inga hämningar. Filmtiteln är förmodligen den bästa genom tiderna, den passar så bra. Jag menar The One Armed Boxer vs. the Flying Guillotine, hur hysteriskt låter inte det? Jag måste dock säga att jag tyckte att ettan var lite bättre, eller rättare sagt, jag tycker ettan var lite mer varierad.