1.7

Masterminds

Ozzie är 16 år, och går på den prestigefyllda skolan "Shady Glen". Han är både datageni och bråkstake, och kommer snart på kant med rektorn som relegerar honom. Ozzie dyker ändå upp på skolan, han har tänkt ut ett sista spratt som han vill spela de andra. På väg ner i skolans källare gör han en spektakulär upptäckt - en anställd på skolan har kidnappat de mest välbärgade eleverna.

Originaltitel Masterminds
Regissör Roger Christian
Manus Floyd Byars
Genre Action, Thriller, Komedi, 90-tal
Skådespelare Patrick Stewart, Brenda Fricker, Vincent Kartheiser, Matt Craven, Bradley Whitford, Annabelle Gurwitch, Jon Abrahams, Katie Stuart, Callum Keith Rennie, Jason Schombing

Skapad 2006-10-27 av
Familjefilm i actionstil med Patrick Stewart i skurkrollen. Med regi av Roger Christian och ett manus av Floyd Byars blir det här en mycket annorlunda familjefilm. Rafe Bentley (Patrick Stewart) är...   Läs mer »

Skapad 2004-07-16 av cineasten89
Visst, innan jag såg filmen tyckte jag att alla hade överskattat filmen.. jag tyckte att det inte såg ut som en bra film, utan en riktig kass film. Jag blev lite förvånad, men samtidigt håller j...   Läs mer »

2010-04-25
Stewart är husgud här - men det hjälper ju föga i sån här skit. Han kanske förlorat ett vad eller något, för detta kan han väl inte ha gjort frivilligt?
Jin
2008-01-10
Haha den här är verkligen inte bra. ANledningen var väl Canal +. Annars känns det inte som att det är nån film. För nån. En 2a blir det dock för att Stewart är med. Inte för att han är egentligen något bra i den men.. han finns.
2007-08-05
värdelös sorts ripoff på toy soldiers. Vad gör Patrick Stewart här?
rattuffen
2007-04-07
e de nån som vet va man kan köpa denna???
gaffatejp
2006-11-01
Redig jävla skitfilm
Partybwal
2005-07-03
Synd att behöva sätta ett sånt här betyg på nåt som Stewart varit med i. Han kan ju så mycket bättre!
BigLeon
2005-04-28
Fan ska den gå igen eller.. den har ju redan gått en gång den här månaden
ursula
2005-04-04
perfekt 03.00-rulle. lättare film att masa sej igenom får man leta efter. men varför sno hela toysoldiers-konceptet? är det inte roligare att komma på en egen idé?
BigLeon
2005-04-02
vart kom alla paraplyer ifrån?? vart kom all is ifrån?? varför hade datorerna inget chassit?? varför försökte polisen storma byggnaden??
Sarlac
2005-04-02
Pengar rätt ned i toan alltså. Komedi action? Ja den vart aldrig kul och action skulle jag knappast kalla det.