2.5

Masters of Horror - The Screwfly Solution

Del sju av andra säsongen. Ett virus som gör män till religiösa kvinnoföraktande mördare sprider sig på jorden.

Originaltitel Masters of Horror - The Screwfly Solution
Regissör Joe Dante
Manus Sam Hamm, James Tiptree Jr
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare Elliott Gould, Kerry Norton, Brenna O'Brien, Jason Priestley, Sabrina Bryan, Nelson Carter Leis, Agam Darshi, Randy Flagler, Juan Carlos Velis, Court Young

Rymdis
2016-06-19
En av de bästa science fiction-noveller jag läst har filmatiserats! Den börjar bra, men tyvärr visar det sig att manusförfattaren inte har förstått förlagan och när grundpremissen tappas bort blir det både mindre intressant och mindre otäckt. Det blev besvikelse för mig.
Grillo
2014-10-25
Intressant och spännande men inte direkt läskig. Bland de mer osega avsnitten i min mening, till skillnad från vad flera andra verkar anse... Gillade framförallt att den inte kändes alltför överdriven förrän fram emot slutet.
TheHorrorfan
2014-05-27
Den kunde ju ha blivit bra, men tempot är så segt och kamera arbetet är inte något vidare imponerande heller.
AlbinWesley
2014-02-20
Bättre hantering av källmaterial än någon del i Masters of Science Fiction-serien. Med James Tiptree jr som förlaga och en ok rendering av det! blir det naturligtvis rätt bra.
recencent96
2013-09-22
Oj vilket sömnpiller! Tråkig, dålig och spänningslös.
SilkyMoll
2013-07-10
Det höga betyget ges framförallt med det politiska budskapet i åtanke. Jag tycker denna del säger fruktansvärt mycket om den värld och den tid vi lever i!!! Jag gillar storyn och tycker även att skådespelarinsatserna är stabila.
ziferN
2012-09-14
Småcharmig, helt ok och underhållande MoH-del faktiskt då jag inte alls var så förtjust i storyn, och den kändes även filmad med en handkamera men ändå inte.. lite förvirrande. Men av någon anledning så höll den mig lite intresserad hela tiden faktiskt och det fanns även lite spänning här och där. Tiden flög även iväg relativt lagom och avslutningen var lite kul. Tillhör varken en av dom bättre eller sämre. Medioker!
martineden
2012-07-15
[rek. 2] Joe Dante levererar ytterligare en mycket intressant del i MoH-serien. Dante verkar onekligen gilla filmer som rör epedemier. Gillar sci-fi-inslagen. Bra upplägg och gillar hur den förtäljs "episodiskt". Bra och bitvis mycket brutal. Bra! 3.
Vasp
2011-12-05
den var bra men filmen storyn skulle passa bättre om den var typ 30 min längre blev lite kort.

2010-12-21
Klart sämsta MoH-filmen och den är nästan knappt spännande alls, lite bra men detta är klart en av de sämre och man får hoppas att de andra i serien inte är lika dåliga!