2.5

Masters of Horror - The Screwfly Solution

Del sju av andra säsongen. Ett virus som gör män till religiösa kvinnoföraktande mördare sprider sig på jorden.

Originaltitel Masters of Horror - The Screwfly Solution
Regissör Joe Dante
Manus Sam Hamm, James Tiptree Jr
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare Elliott Gould, Kerry Norton, Brenna O'Brien, Jason Priestley, Sabrina Bryan, Nelson Carter Leis, Agam Darshi, Randy Flagler, Juan Carlos Velis, Court Young

Noseman2005
2010-11-10
Det är otroligt nog väldigt spännande strax innan slutet och det är en skön variant på apokalypstemat. Men det är ju så dåligt genomfört.
Kosmoskorven
2010-11-05
Tja, slutet var ju lite oväntat...
Grillo
2010-08-25
Helt okej men tyvärr lite för många störmoment...
Caligari
2010-02-05
Den här storyn passar ju inte alls för entimmesformatet! Dessutom är det ju (som vanligt är det gäller den här serien) ett totalt värdelöst manus och kassa skådisar! Jag förstår inte hur man kunde få ihop pengar till en andra sänsong övergår mitt förstånd!
Illacia
2009-11-13
Helt okej film. Inget man kommer ihåg speciellt mycket men underhållande för stunden. Obs. "Ett virus som gör män till religiösa kvinnoföraktande mördare sprider sig på jorden." - Alltså: ett virus som gör män religiösa punkt. Att de sedan är "kvinnoföraktande mördare" är väl inget man behöver lägga till? Eller? Hihi!
amam
2009-10-22
Idén är helt klart bra men tyvärr så sköter dom det inte lika bra. Men en stark tvåa hamnar den på.
Vitus
2009-07-15
GinNTonic sa det bäst tycker jag. inget mer att säga.
kaffebrö
2008-07-14
slutet fick mig att gapa men tyvärr inte på ett bra sätt..
GinNTonic
2008-04-09
Intressant koncept, men tyvärr inte så bra som det kunde ha blivit.
Ninjatroll
2008-02-14
Öhhh, hur kan man jämmföra Homecoming med screwfly solution? Ytterligare en del i andra säsongen som är väldigt nära men inte riktigt en fyra.