2.3

Masters of Horror - Valerie on the Stairs

Åttonde delen av andra säsongen. Hämtad från en berättelse av Clive Barker. En berättelse som handlar om en författare som upptäcker att det finns värre öden än att bli anonym inom litteraturen.

Originaltitel Masters of Horror - Valerie on the Stairs
Regissör Mick Garris
Manus Mick Garris
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Clare Grant, Tyron Leitso, Christopher Lloyd, Tony Todd, Jonathan Watton, Suki Kaiser, Nicola Lipman, Christine Barrie

Grillo
2014-10-26
Spännande del och en av få som faktiskt är läskiga och inte bara äckliga eller har ett fåtal jumpscares, som de flesta. Betydligt bättre än Garris tidigare del, men jag har lite svårt att förstå kommentarerna om objektifiering här. Nåväl. Tony Todd är som vanligt helt perfekt i såna här roller också.
TheHorrorfan
2014-05-27
Underskattad del i serien tycker jag. Ganska bra. 3.5.
AlbinWesley
2014-02-20
Grundstoryn är väl god nog men utförandet lämnar en del att önska. Instämmer angående objektifieringen, rätt äcklig mansblick den är filmad med.
recencent96
2013-09-26
Helt ok, men allting händer för snabbt och det känns som om regissören har tryckt ihop handlingen för att hålla den under en timme. Helhetsintrycket är att det blir för mycket.
SilkyMoll
2013-07-25
Tanken är god men jag orkar inte med att man valt att objektifiera så inihelvete. MÅSTE det vara nakna kvinnor med hela tiden trots att det inte fyller någon som helst funktion för berättelsen? Helt ok del i övrigt.
idd
2012-12-20
uselt, även för å va masters of horror...
ziferN
2012-09-19
Småcharmig, smått spännande och underhållande MoH-del som helt klart fungerar för stunden, då den varken tillhör en av dom bättre eller sämre. Första halvan var faktiskt lite smått spännande men den sista kvarten var inte alls något vidare, mest tråkig och ointressant. Storyn fungerar eftersom den är lite småcharmig, så.. en svag trea landar betyget på. Medioker.
martineden
2012-07-16
[rek. 2] Gillar denna del av MoH-seriens skapare Mick Garris. Börjar som intressant spökhistoria och blir till någonting metafiktivt. Gillar manuset men vissa scener är skådespelarmässigt pinsamma och utgör ett minus i marginalen. Gillar slutet. Vackert! 3-
Noseman2005
2010-12-18
Jag skulle kunna acceptera hela idén med masters of horror om det inte vore för att "alla" avsnitt måste innehålla minst en naken tjej OCH en sexscen. Jag har inget emot det i sig, men det är något i utförandet i den här serien som känns lite gubbsjukt/exploaterande. Hur det än är så förtar det tyvärr mycket av det roliga...

2010-12-18
Den var riktigt bra och spännande, hade aboslut inte trott att denna skulle vara så här bra men jag blev väldigt överraskad. Christopher Lloyd är riktigt rolig och bra som vanligt också. Filmen får en stark 3a!