2.5

Masters of Science Fiction - Little Brother

I framtiden är det inte människor som styr domstolarna. Istället utövas lagen med automatik.

Originaltitel Masters of Science Fiction - Little Brother
Alternativ titel Little Brother
Regissör Darnell Martin
Manus Walter Mosley
Genre 2000-tal, Science Fiction, Kortfilm
Skådespelare Kimberly Elise, Clifton Collins Jr, Garwin Sanford, Daryl Shuttleworth, Matthew Walker (I)

SilkyMoll
2014-06-29
Får nästan bara ångest av den här. Vilket inte är positivt.
martineden
2014-06-05
[rek. 2] Gillar denna! Intressant idé och en något ambivalent slut. Tycker att mycket av kritiken här är ganska obefogad och inte särskilt väl underbyggd. Det är ett avsnitt på 40-min och frågan är hur mycket "karaktärsutveckling" det är rimligt att tala om då. Det handlar snarare om framtidsvisioner och sci-fi koncept. Visst finns brister, men jag gillar det. Bra! 3.
AlbinWesley
2013-11-10
Inte så dumt, men inte något vidare bra heller. Väldigt besviken på denna antologi. Denna funkar ok, inte mycket mer.
Grillo
2010-09-27
Förutsägbar, tråkig och det hände i princip ingenting... De skulle ha fortsatt på vad som hände den första kvarten istället.
Aven
2008-08-25
What the hell? Ja, visst fanns det bra idéer och sådär. Men vafan hände med karaktärsutvecklingen? Ni som sett filmen borde fatta vad jag menar. Trovärdigt? .........!!!!!!
corto
2008-07-04
Fram till slutet var den hur bra som helst tycker jag.
jämmerÅelände
2008-05-08
Lite halv cheesy scifi kortfilm, fast andå välgjort. Kunde varit lite skarpare dialog. Men jag är svag för sånt här. Skönt att få lite dialog driven science fiction ibland!