2.4

Masters of Science Fiction - The Awakening

En utomjording hittas i Irak, och flera personer i dess närhet försätts i hypnos. Snart står det klart att den har ett budskap till mänskligheten.

Originaltitel Masters of Science Fiction - The Awakening
Alternativ titel The Awakening
Regissör Michael Petroni
Manus Michael Petroni
Genre 2000-tal, Science Fiction, Kortfilm
Skådespelare Terry O'Quinn, Elisabeth Röhm, William B Davis, Julian Christopher, Malcolm Stewart, Doron Bell

SilkyMoll
2014-06-29
Helt okej egentligen men jag tycker det blir väl smetigt på slutet.
martineden
2014-06-05
[rek. 2] Gillar detta upplägg och tycker att utförandet är bra, även om jag måste säga att denna del hittills är svagast i serien. Mysigt! Bra! 3.
AlbinWesley
2013-11-05
Alltså att den försöker förmedla ett budskap är ju knappast fel, det är ju science fictions uppgift. Däremot så hade det ju kunnat göras lite smidigare, det blir lite ostiga sista tio minuter.
Grillo
2010-09-07
Gillade! Vet någon om regissören har nån anknytning till Chris Carter med tanke på stämningen i avsnittet och det faktum att både Terry O'Quinn (från Millennium) och William B Davies (från Arkiv X) var med?
Aven
2008-08-24
Det är ett spännande och intressant avsnitt, men slutet är inte bra och det känns som om det försöker alldeles för mycket med att förmedla ett budskap - vilket inkräktar på trovärdigheten och handlingen.