2.1

Masters of Science Fiction - Watchbird

En framtidshistoria om droider som försöker att förhindra mord.

Originaltitel Masters of Science Fiction - Watchbird
Alternativ titel Watchbird
Regissör Harold Becker
Manus Robert Sheckley
Genre 2000-tal, Science Fiction, Kortfilm
Skådespelare James Cromwell, Sean Astin, Vincent Gale, Stacy Grant, Christine Chatelain, Michael Kopsa

martineden
2014-06-05
[rek. 2] Jag är väldigt imponerad av MoSci-fi! Det är kreativt och roligt att de lyckats värva så pass skickliga och kända skådespelare. Jag gillar även denna del och imponeras över aktualiteten i de ämnen eller koncept som ligger till grund för berättelserna. Man måste ha i åtanke att det är en tv-serie och att jämföra det med en långfilm är inte rimligt. Cromwell och Astin är bra, även om jag kan tycka att ett kritiskt perspektiv på användningen av WATCHBIRD i kriget borde ha problematiserats också! Bra! 3.
AlbinWesley
2014-01-24
Marsters of Science Fiction har verkligen varit totalt slöseri på ett utmärkt koncept med enorm potential. Watchbird är den bästa hittills, men inte riktigt bra nog. Hoppas på sista för att få åtminstone en trea.
precious_death
2013-04-04
...det ÄR ett avsnitt av en tv-serie. och som sådan tycker jag definitivt att den får godkänt. sen att den inte håller måttet för en långfilm... well.. den är ju faktiskt bara 40 min.
Almgren
2013-03-16
Gillar Sean Astin men historien är verkligen otroligt förutsägbar, och känns ganska tramsig.
Grillo
2010-10-10
Kul idé, funkar sådär men är lite förutsägbar och samhällskritiken är lite väl uppenbar. Ändå rolig att se.
Daed
2010-08-26
Hyfsad idé, men alldeles för stel och förutsägbar.
Aven
2008-08-26
Kändes som att den var rätt hafsigt ihopslafsad. Han som spelar Sam i Sagan om Ringen är verkligen en riktigt dålig skådis.