3.4

Match Point

Chris Wilton är en ung tennisinstruktör som blir involverad i en av sina elevers rika familj. Något som får honom att ta steget upp till överklassens rika salar där han inleder ett romantiskt förhållande med två kvinnor samtidigt.

Originaltitel Match Point
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Romantik, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Ewen Bremner, James Nesbitt, Rupert Penry-Jones, Miranda Raison, Rose Keegan, Margaret Tyzack

Skapad 2019-11-28 av wst
Woody Allen gjorde nyligen ett uttalande i samband med att hans nya film \"Cassandra's Dream\" går upp på duken, att den han är mest nöjd över och gillar mest av sina filmer är \"Match Point\" f...   Läs mer »

Skapad 2019-11-22 av Newt
Det är många som har en åsikt om Woody Allen och hans filmer, lite så att man antingen hatar eller älskar honom. Woody själv har någon gång sagt att \"Match Point\" är den film han själv är...   Läs mer »

abnormal
2018-02-05
Hade nog för höga förväntningar, för blev inte så tagen av denna. Kändes inte trovärdig, utan alldeles för osannolik.

2017-08-20
Varför i Shreks namn får Woody Allen göra filmer? Kan någon förklara det för mig? Jag kör hellre ner huvudet i en offentlig toalettstol än att se en Woody Allen-film till!
picklessmulan
2017-05-07
Mycket bra film som engagerar från början till slut.
RustyFilm
2016-12-10
Detta är inte Woody Allens bästa eller största film men nog den största "avvikaren" i hans filmproduktion. Den långa inledningen med kärleks historier och familjepresentation drar väl mycket ut på tiden men det finns hela tiden en nerv i berättandet, så intresset tappas aldrig helt, och det blir bättre mot slutet. Kul detalj är nät rullaren i inledning som kopplar lite fyndigt till en avgörande scen i sluten av filmen.
JohanHelenius
2016-08-08
Mästerverk
2016-07-20
Bland det sämsta elände jag sett! Jag har förvisso aldrig sett en Woody Allen-film jag gillat men det här är fruktansvärt tråkigt till och med för att vara Allen!
Krantzylvania
2016-02-27
Jag tror alltid att Woody Allen filmer ska vara bra, kanske dags att sluta försöka?
LauenKauen
2016-01-05
Inget vidare. Det enda minnesvärda jag tar med mig från denna långsamma och oengagerande skildring med en väldigt tröttsam dialog är paradoxen med den kastade ringen. Det allena får den att tippa över från en stark 2a till en svag 3a.
Engravadlax
2015-10-06
Jonathan Rhys Meyers skapar psykopatvibbar från första rutan. Ytlig, känslokall, manipulativ--den här killen kommer att mörda någon. Dialogen mellan poliserna på stationen var lite underlig, och åtminstone detektiv Banner hade jag förväntat mig bli mer omedelbart misstänksam efter förhöret, men annars har jag inte så mycket att anmärka på, bortsett från det abrupta slutet. Och 21-åriga Scarlett Johansson är <3.
cruze
2015-07-05
Välspelad med sövande dialog och förutsägbart händelselöst manus. Ett två timmar långt triangeldrama.