2.4

Matte söker husse

Den vackra, frånskilda förskoleläraren Sarah Nolan börjar misströsta och tvivlar på att hon någonsin ska finna den "rätta". Hon är hopplöst dejtlös ända tills hennes syster lägger in en kontaktannons på en dejtingsajt i hennes ställe. Nu kan hon plötsligt välja och vraka bland uppvaktarna.

Originaltitel Must Love Dogs
Regissör Gary David Goldberg
Manus Claire Cook, Gary David Goldberg
Genre 2000-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Diane Lane, John Cusack, Elizabeth Perkins, Dermot Mulroney, Christopher Plummer, Stockard Channing, Ben Shenkman, Brad William Henke, Julie Gonzalo, Ali Hillis, Kirk Trutner, Glenn Howerton

2017-11-21
Nja..... Den här filmen föll mig inte riktigt i smaken. Den hade kunnat bli bra men tempot är alldeles på tok för långsamt, vilket för med sig att filmen bara blir seg och tråkig. Hade det inte varit för skådespelarnas insatser så hade filmen fått en 1:a.
2017-10-26
2014-11-23
Detta är en väldigt svår film att kommentera p.g.a. dess ojämnhet. Delar av filmen är lite väl smörig och här och där känns dialog och scener väldigt konstruerade och overkliga. Adra delar av filmen känns underhållande och dialogen flyer på väldigt bra. Tack vare Diane Lane och min svaghet för rom-com gör att detta blir ett godkänt betyg. 2+
MrsSmiths
2013-07-29
Lite komiskt att hundarna bara tycks vara med när det passar. Inget: "sorry, kan inte sova borta pga hunden måste rastas. max 6 timmar, du vet..."
RichardEk
2013-07-17
Tillrättalagd, förutsägbar men också ganska charmig. Det bara dryper 'romantisk komedi' om den här filmen, med allt vad det innebär i paradoxer och logiska kullerbyttor. Men skådespelarensemblen är riktigt bra både Diane Lane och John Cusack, men också Christopher Plummer är bra.
ziferN
2012-07-26
Charmig, söt och underhållande film men inte så mycket mera än så. Filmen är givetvis ack så förutsägbar men Diane Lane är som vanligt bra, tragiskt nog var det ett bra tag sen hon var med i en riktig bra film. Dålig filmväljare helt enkelt. Men filmen fungerar helt ok att fördriva tiden med och den har ju lite charmig faktiskt.
Clementoni
2012-01-15
Såg den pga var den enda filmen som låg framme. Såg den i cirka 40 minuter, somnade. Satte på den igen nästa dag = somnade igen. Den tredje dan tvingade jag mig igenom den vilket jag inte skulle ha gjort.
Bomaniac
2011-07-14
Romantisk komedi enligt standardformulär A1. Inget upphetsande.
jonbo
2011-07-08
Lane fortsatter valja mediokra filmer.
Agatefilm
2011-06-11
Bra film, men eftertexterna var bäst.