2.7

Biet Maya

Det lilla biet Maya är busigare än alla andra småbin i kupan och till skillnad från resten av bikolonin är hon inte speciellt intresserad av att följa alla regler. När bidrottninggelén stjäls från kupan blir busiga Maya misstänkt och ingen tror på hennes historia om att hon är oskyldig förutom hennes bästa vän Willy. De båda ger sig av på ett äventyr över den stora ängen för att hitta de verkliga skurkarna bakom bikupekuppen. Innan äventyret är över har de båda vännerna stött på både luriga bålgetingar, förvirrade rödmyror, hjälpsamma gräshoppor och illaluktande dyngbaggar.

Originaltitel Maya the Bee Movie
Regissör Alexs Stadermann
Manus Fin Edquist, Marcus Sauermann
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jacki Weaver (röst), Miriam Margolyes (röst), Coco Jack Gillies (röst), Kodi Smit-McPhee(röst), Noah Taylor (röst), Richard Roxburgh (röst), Justine Clarke (röst), Andy McPhee (röst)

TheHorrorfan
2016-03-04
Ganska tråkig. Den blir bättre ju längre in i filmen man kommer, men det räcker inte.
sPiddos
2015-05-24
Såg den här som liten. Tyckte filmen och dess budskap var fantastiskt. Grät en massa. Kanon.