2.5

Maybe Baby

Sam och Lucy är det perfekta paret - unga, sexiga, framgångsrika, lyckligt gifta och mycket förälskade. De har bestämt att det är dags att utöka familjen med ett barn. De lägger upp ett noggrant tidsplanerat samlagsschema och sätter sedan igång. Men trots all planering blir Lucy inte gravid. De försöker med allt; new age ritualer, aromaterapi, akupunktur och exotiska mediciner. De låter till och med experter från såväl öst som väst inspektera deras respektive parningsorgan. Men det verkar inte finnas någon som helst medicinsk anledning till varför de inte skulle kunna få barn. Som en följd av detta drabbas Sam, som skriver manus för TV, av skrivkramp samtidigt som Lucy blir mer och mer otålig och frustrerad. Men plötsligt en dag får Sam en ytterst spännande idé. Han berättar om sin idé för Lucy som blir närmast förskräckt. Hon förbjuder honom att gå vidare med idén..

Originaltitel Maybe Baby
Regissör Ben Elton
Manus Ben Elton
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Hugh Laurie, Emma Thompson, Joely Richardson, Rowan Atkinson, Dawn French, Matthew Macfadyen, Joanna Lumley, James Purefoy, Tom Hollander, Adrian Lester, Kelly Reilly

KyLLo
2014-12-17
Filmtipset spådde en trea, men det var det aldrig tal om. Trots att filmen är brittisk så är den som vilken amerikansk romantisk komedi som helst, och värre ändå. Fåniga och övertydliga skämt, överspel och smörig sång. Sedan har Ben Elton slängt in så mycket sex och könsrelaterat som det bara går i replikerna för att den ska sälja, och aldrig tror jag det varit så fel som i denna. För den är motsatsen till sexig, intressant och underhållande. Tråkig och rent av lite motbjudande. En svag tvåa.
2014-11-13
Egentligen ska man läsa Ben Eltons böcker istället för att se hans filmer dvs. om man var tvungen att välja ett alternativ. Filmerna är dock bra och när min favorit Hugh Laurie har huvudrollen och Rowan Atkinson dyker upp som doktor finns det inget försvar utan man skrattar hejdlöst. Engelsmän är bra på romantiska komedier och här är ett bevis.
idd
2007-07-01
egentligen helt ok fram till slutet som verkligen var jättedåligt..
divaad
2007-03-10
naaaah
Aggro
2006-08-08
Rätt kul, men inget vidare. Rekommenderar Ben Eltons bok "Popcorn"... ultravåld ala Natural born killers!
nosferatu
2006-08-07
Pubertetshumor från skådespelare som ska föreställa vuxna.
sarin
2006-08-05
En bra skitfilm :)
Soul_Assassin
2006-08-04
Bra! =)
lybban
2006-08-04
Har för mig att boken var avsevärt bättre.
MrsSmiths
2006-08-02
Var länge sen jag såg den och av vad jag minns gav den mest obehagskänslor.