1.8

Maybe It's Love

Nan får använda all sin kvinnliga charm för att locka duktiga spelare till universitetets fallerande amerikanska fotbollslag. Men vad händer när grabbarna får reda på att Nan förfört dem allihop?

Originaltitel Maybe It's Love
Alternativ titel Eleven Men and a Girl
Regissör William A Wellman
Manus Darryl F Zanuck, Joseph Jackson
Genre 30-tal, Komedi
Skådespelare Joan Bennett, Joe E Brown, James Hall (I), Ray Montgomery, George Irving, Laura Lee, Sumner Getchell, George Bickel, Russell Saunders, Tim Moynihan, Bill Banker, Howard Harpster, Otto Pommerening, Red Sleight, Kenneth Haycraft, George Gibson, Paul Scull,

KimEkberg
2019-06-17
Joe E Brown är det mest enerverande jag sett på länge, tror han att han är röstskådespelare i Kalle Anka eller? Hela filmen är chockerande tunn. Antar att det var roligt att det var riktiga fotbollsspelare i rollerna när den kom, nu framstår det mest som en riktigt stel cast. En av få höjdpunkter är scenen då kameran åker genom en fontän.
Mikka
2012-03-12
Urbota fånigt - men den har sina stunder. Och den måste ha varit väldigt vågad för sin tid. När Joan Bennett kommer upp ur vattnet i en tunn, våt, figurnära klänning är den helt genomskinlig. Hon hade lika gärna kunnat vara naken - och det är inte bara en snabb glimt man får av henne i den heller.