2.3

Mayhem

Derek Cho blir falskeligen beskylld av en medarbetare och felaktigt avskedad samma dag som ett luftburet virus bryter ut i företagets kontor. Fångad i byggnaden måste han nu slåss för både sitt jobb och sitt liv.

Originaltitel Mayhem
Regissör Joe Lynch
Manus Matias Caruso
Genre 2010-tal, Action, Skräck
Skådespelare Steven Yeun, Samara Weaving, Steven Brand, Caroline Chikezie, Kerry Fox, Dallas Roberts, Mark Frost (II), Claire Dellamar, André Eriksen, Lucy Chappell, Olja Hrustic, Bojan Peric, Annamaria Serda, Jovana Prosenik, Nina Senicar, Nick Kent

Engravadlax
2018-06-07
Så lättsinnig som den här filmen är så hade det inte varit helt fel med lite komedi emellanåt. Som den är så känns den lite fattig.
EvilNed
2018-03-18
Skräp. Den tror att den är så jävla cool men ingenting i gestaltningen funkar. Känns som att titta på en filmskolelevs första försök att imitera Guy Ritchie. Pinsamt
karlmats
2017-12-16
Jag gillar idén till det här, en avgränsad yta och ett gäng mordiska galningar i företagsmiljö. Tyvärr lider filmen lite av coolhetssyndromet och porträtteringen av de ondskefulla corporate figurerna blir lite löjeväckande. Med det sagt så är det bra ös och Yeun funkar ok i huvudrollen. Mer än lagom underhållande blir det dock aldrig så betyget stannar på en ganska stabil 2a
Lukinx
2017-12-02
Bra idé, men uselt genomförande. Tror folk bör titta på The Belko Experiment istället.
amam
2017-11-12
Jag gillade Steven Yeun i huvudrollen. Konceptet var inte direkt banbrytande men den funkar helt klart som underhållning för stunden. Stabil trea.
PeterTheW
2017-11-11
Bra idé och den har sina stunder, men på det stora hela fungerar den kanske inte direkt klockrent.