2.3

Maze Runner: The Death Cure

I den avslutande delen av Maze Runner-trilogin leder Thomas sin grupp Gladers på deras farligaste uppdrag någonsin. För att rädda sina vänner måste de bryta sig in i den ökända ?Last City?, en WCKD-kontrollerad labyrint som riskerar att innebära slutet för dem alla. Den som klarar att ta sig ut levande kommer dock att få svar på alla de frågor som gruppen ställt ända sedan de först anlände.

Originaltitel Maze Runner: The Death Cure
Alternativ titel Maze Runner 3, Maze Runner III
Regissör Wes Ball
Manus TS Nowlin
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Dylan O'Brien, Ki Hong Lee, Kaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster, Dexter Darden, Will Poulter, Jacob Lofland, Rosa Salazar, Giancarlo Esposito, Patricia Clarkson, Aidan Gillen, Barry Pepper, Nathalie Emmanuel, Katherine McNamara, Walton Goggins

RichardEk
2021-07-18
Tredje delen i en filmserie som började bra men tappade terräng allt efter som. Någonstans förlorar jag intresset för filmer där ett gäng tonåringar tar på sig rollen som samhällsomstörtare. Här finns inte heller någon skådespelare med Jennifer Lawrence utstrålning. Hyfsad action och några visuellt futuristiska underhållande scener räddar inte filmen från att bli helt godkänd.
StureStenhög
2019-12-05
Supergeneriskt och väldigt trött. Jag får dock inte känslan av att de själva är medvetna om att de gör en trött film, och det gör nästan saken värre. Jag tänker hela tiden att det inte gärna kan finnas någon som bryr sig helhjärtat om det här. Även om man tillhör målgruppen, så finns det ju andra liknande filmserier som befinner sig betydligt högre upp i näringskedjan. Det får mig nästan att tycka synd om alla inblandade här. Men det är verkligen otroligt fantasilöst, och karaktärerna är verkligen otroligt trista. Bedrövliga skådespelarinsatser gör inte saken bättre. Den lär bli snabbt glömd den här filmserien, och det är nog bäst så för alla parter
S_Griffon
2019-01-11
Bra sagt foppa99!
2018-11-10
En uppryckning i sista filmen där mängder av snygg action döljer en svag story. Drygt två timmars bullrig action som iaf jag var nöjd med.
Björkman
2018-10-21
Bättre än tvåan, men fortfarande långt ifrån ettans nivå. Godkänd underhållning och tidsfördriv, men inte så mycket mer.
foppa99
2018-09-01
Börjar väl bli gammal, men att se "barn" springa omkring o "rädda världen" är larvigt. Att de sen också är ruttna skådisar gör det inte bättre
Bomkia
2018-08-19
Tröttsam actionfilm. Kom ihåg stort sett noll från de föregående filmerna så det var lite "Jaha, var du med i den här filmserien". Inga överraskningar. 2-
Rele
2018-08-19
En svag film. Jag ger en tvåa.
TheHorrorfan
2018-07-24
Den sämsta i serien. Var så längesedan jag såg de andra två, så det mesta är ju väldigt luddigt. Men det ändrar dessvärre inte filmens långsamma tempo. Inte jättedåligt, men inte jättebra heller. Dock mer ris än ros tyvärr.
Sir_Lord
2018-07-05
På tok för långdragen, men den bästa i serien så den hoppar upp ett snäpp