2.6

McQ

Poliskommisarie Lon McQ utreder mordet på sin bäste vän och upptäcker korrupta delar av polisväsendet djupt nere i drogträsket.

Originaltitel McQ
Regissör John Sturges
Manus Lawrence Roman
Genre Action, Drama, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare John Wayne, Eddie Albert, Diana Muldaur, Colleen Dewhurst, Clu Gulager, David Huddleston

Björkman
2020-12-02
Helt okej deckare i rätt skönt mörka miljöer. Svag trea.

2013-05-09
Wayne verkar vara lite väl gammal i den här filmen, men han gör fortfarande sitt jobb hyfsat bra. Biljakterna är förvånansvärt svängiga, i överlag en ganska omärkvärdig men smått underhållande film. Fortfarande så är det ljusår bättre än Clintans (töntens) motsvarighet, det får mig att sänka Dirty Harry.

2012-05-09
Ganska typisk polisfilm i Dirty Harrys efterföljd, men Wayne sätter lite extra sprätt på den annars förutsägbara lunken. "Knock knock."
Elmore
2011-06-17
Ålskar den här typen av filmer och hoppades att det skulle funka med Wayne i en sån här roll. Och visst, han sköter sig helt OK men jag kan ändå inte låta bli att undra om det inte blivit bättre med Clintan, Steve McQueen, Lee Marvin eller varför inte Henry Fonda om man ska hitta någon jämngammal.
Bomkia
2008-09-09
Helt ok polisrulle på ett sånt där ganska typiskt 70-talssätt. Wayne funkar överraskande bra i den ganska krävande rollen. 3-
John_Burrows
2006-06-14
jag gillade filmen. Visserligen ingen Dirty Harry (vilken för övrigt Duke tackade nej till) men ändå en bra film.
JPK
2006-01-19
OK underhallning. JW ar kanske inte filmhistoriens storsta aktor. svag trea