3.1

McFarland, USA

När Jim White får sparken som fotbollstränare är det enda jobb han kan få som assisterande tränare i ett litet samhälle med en hög andel mexikanska immigranter. Efter en dispyt med lagets huvudtränare får han dock överge även denna position och tar istället på sig att träna skolans långdistanslöpare.

Originaltitel McFarland, USA
Regissör Niki Caro
Manus Christopher Cleveland, Bettina Gilois, Grant Thompson
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Kevin Costner, Maria Bello, Morgan Saylor, Elsie Fisher, Carlos Pratts, Ramiro Rodriguez, Johnny Ortiz, Rafael Martinez, Hector Duran, Sergio Avelar, Michael Aguero, Diana Maria Riva, Omar Leyva, Danny Mora, Martha Higareda, Vanessa Martinez, Chris Ellis

Rele
2020-10-15
En väldigt bra och gripande film. Kevin Costner lyfter den med sina löpare till en fyra.
deswhip
2019-09-27
True story sporthistoria. Jag tycker filmen var bra, den är väldigt naturlig. Jag kan tänka mig att filmen avspeglar den verkliga historien fullt ut eller väldigt nära. Nästan alltid finns det delar i såna här filmer som känns lite väl tillrättalagda eller överdrivna för att man ska kunna tro riktigt på det. Vilket också är ok men jag tycker den här filmen förtjänar ett plus för att den känns äkta.
Rune2000
2016-12-09
Helt ok Disney-sportfilm. Kevin Costner funkar alltid i denna typ av film.
IdaD
2016-11-01
Såg McFarland, USA, gick sedan ut och sprang 1,2 mil. Efteråt så kände jag, "Ja, fy fan. Det där kommer jag aldrig göra igen." Och det kommer jag inte att göra heller, att se den här filmen igen alltså.
Hogman
2016-10-25
Jag faller oftast för "based on a true...", detta är inget mästerverk, men en bra historia med ett slut jag verkligen uppskattar. Vad hände sen ska bara vara med. Därför, en trea.
Metheuz
2016-09-14
Det känns som att Kevin Costner har gjort flest sportfilmer i hela världen. Den här, Bull Durham, Tin Cup, Field of Dreams, For Love of the Game, Draft Day och säkert någon till som jag inte känner till. McFarland, USA var iaf en rätt fisljummen film (som det lätt blir med Disney) om den måttligt intressanta sporten långdistanslöpning.
lillalillasyst
2016-08-04
Underbar!
bryngel
2016-03-25
Feelgood, och det gillar vi ju.
gubbenviktor
2016-01-04
Både jag och filmtipset trodde att detta var en ledsen gubbe. Jag brukar ju aldrig gilla sportfilmer. Men jag får faktiskt sätta en trea!
Olof_Gronlund
2015-12-24
Även om den är ganska förutsägbar och cheesy så tycker jag att dem har fångat känslan väldigt bra. Man rycks med och något som är viktigt är karaktärernas samspel, tycker kemin mellan många här är perfekta. Jag är lite svag för sportfilmer där en underdog slår sig uppåt och bara av det får den en svag 4, för övriga som inte gillar sport så kommer ni nog tycka 3a i alla fall tänker jag. Jag är svag för verklighetsbaserade filmer med glömde jag tillägga...