3.3

Livet efter dig

Louisa "Lou" Clark bor i en pittoresk stad på den engelska landsbygden. Utan att veta vad hon egentligen vill i livet hoppar hon mellan olika ströjobb och hjälper till att försörja sina föräldrar. Lous vanligtvis så positiva inställning ställs på prov när hon erbjuds ett arbete som personlig assistent åt Will Traynor, en framgångsrik ung aktiemäklare som blivit rullstolsburen i en olycka.

Baserad på romanen Livet efter dig av Jojo Moyes.

Originaltitel Me Before You
Regissör Thea Sharrock
Manus Jojo Moyes
Genre Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Emilia Clarke, Sam Claflin, Janet McTeer, Charles Dance, Stephen Peacocke, Brendan Coyle, Samantha Spiro, Jenna Coleman, Matthew Lewis, Vanessa Kirby, Ben Lloyd-Hughes, Alan Breck, Henri Charles, Joanna Lumley, Lily Travers, Muzz Khan

labi
2018-12-29
En habil feelgoodpärla. Emilia Clarke är oemotståndlig och kul med Neville Longbottom i biroll som träningsnörd.
Körsbär
2018-08-04
Stör mig lite på en sak i denna film, förlåt om jag avslöjar nånting nu. Men säg att detta hade varit en kvinna i stolen, o en man som förför. Då hade det inte setts lika "charmigt" som det är nu. Inte en tanke är ju på Patrick, som har en väldigt konstig roll. Nej, den karaktären sänker hela betyget, o vad hände där egentligen? Helt ok o vänstra så länge han är i rullstol, check på den. I övrigt en charmig film.
Pearldrop
2017-12-10
Filmen blir bättre än boken men det beror bara på att boken är lite barnsligt skriven.
teddybjorntjej
2017-09-23
Jag tycker att det var en bra och fin film. Bra skådespelare. Den är även sorglig.
Matilda14
2017-08-14
Boken var ett nöje att läsa. Även om historien är förutsebar finns det ett djup och personbeskrivningar som är intressanta. Filmen blir enligt min mening något av en parodi på boken utan trovärdighet. Får känslan av att den är anpassad för yngre personer och att den därför blir övertydlig och ointressant. Blir lite samma känsla som vid Twlight och andra påklistade tonårsfilmer där såväl skådespel som produktion följer en mall
2017-06-14
Ganska fin med en minst sagt charmerande Clarke i huvudrollen. Men filmen känns mest som en mall och karaktärerna lyckas aldrig kännas på riktigt. Tvåa med lite plus i kanten.
embr91
2017-04-13
Så himla fin film!
yrkeschaufföre
2017-03-07
Jag hade inte väntat mig att bli så berörd av den, såg den mest för att jag gillar Emilia. Men här finns bra skådespel, vackra bilder och mycket känslor samt ett riktigt bra slut. Klart sevärd.
jonbo
2017-01-21
Clarke är ju ett enda långt överspel. Visst får man räkna med att filmen trycker på förväntade knappar, men lite mer finess hade man ju kunnat be om.
Doddedronten
2017-01-17
Helt ok i sin genre. Lika bra som boken.