3.4

Me and Earl and the Dying Girl

Greg glider fram genom sitt sista år i high school så anonymt som möjligt, undviker sociala interaktioner medan han i hemlighet gör livfulla, bisarra filmer med Earl, hans enda vän. Men både hans anonymitet och vänskap hotas att rivas upp när hans mamma tvingar honom att bli vän med en klasskamrat med leukemi.

Originaltitel Me and Earl and the Dying Girl
Regissör Alfonso Gomez-Rejon
Manus Jesse Andrews
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Thomas Mann, RJ Cyler, Olivia Cooke, Nick Offerman, Connie Britton, Molly Shannon, Jon Bernthal, Matt Bennett, Katherine Hughes, Masam Holden, Bobb'e J Thompson, Gavin Dietz, Edward DeBruce III, Natalie Marchelletta, Chelsea Zhang, Kaza Marie Ayersman

HerrNenne
2018-01-02
Jävlar vad hårt dom försöker. Försöker så hårt att vara rolig. Försöker så hårt att vara indie. Försöker så hårt att vara hipp. Försöker så hårt att vara berörande. Försöker så hårt att vara rörande. Det här är en sebar film, tjejen och de vuxna birollerna ser till det, men den gör mig så jävla arg för den är så brutalt dåligt genomförd. Kanske höjer till en tvåa när jag inte är arg längre.
ilgoga
2017-11-27
Småtrevlig film och ganska schysst musik...
Ramza
2017-11-13
Stilmässigt känns lite för välbekant och har gjorts bättre i både filmer (Perks of being a Wallflower) och serier (13 reasons why).
Howler19
2016-12-15
Småtrevlig. Hade fått en trea om de skippat berättarrösten.
haajen
2016-11-24
En rätt anspråkslös liten film som engagerar hyfsat medan man ser den men som man sedan glömmer rätt snabbt.
YouAreNrIchi
2016-07-14
Scenen när Rachel och Greg bråkar i hennes rum är helt fantastisk. Thomas Mann är verkligen en riktigt duktig skådis.
Hypostas
2016-07-06
Huvudpersonen är så sjukt störande att jag har svårt att gilla filmen, men slutet höjer upp betyget till en riktigt svag trea.
idaho1981
2016-05-30
Fin film med intressanta och bra karaktärer. Bra skådespeleri och fin story. Indiefilm om ungdomar när det är på topp!
smichael
2016-05-22
Mysigt indie-pretto-ungdomsdrama med ett trovärdigt och bra slut. 3.5 i betyg!
cannibalrice
2016-05-12
Jag är för gammal och bitter för att detta ska fungera på mig, men jag gillar den betydligt bättre än Fault in Our Stars.