2.7

Meadowland

Sarah och Philip tvingas hantera det otänkbara när deras son försvinner. Philip försöker hantera det hela på mer traditionella vägar, men tappar sina moraliska värderingar. Sarah använder sig av annorlunda vägar och placerar sig själv i mer och mer farliga situationer på kuppen.

Originaltitel Meadowland
Regissör Reed Morano
Manus Chris Rossi
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare John Leguizamo, Giovanni Ribisi, Luke Wilson, Kevin Corrigan, Elisabeth Moss, Nick Sandow, Mark Feuerstein, Merritt Wever, Ned Eisenberg, Skipp Sudduth, Yolonda Ross, Olivia Wilde, Ty Simpkins, Juno Temple, Anna Khaja, Kid Cudi, Eden Duncan-Smith

Hitschmidt
2016-02-08
Ljuset och bilden i filmen är galet vackert, det liksom flyter fram. Jag gillade alla skådespelare, men framför allt Giovanni Ribisi i rollen som brorsan. Mer av honom tack!
#54
2016-02-07
Visning 30 av 32 jag såg på Göteborg Film Festival. Hyfsat intressant film.
AlbinWesley
2016-01-15
Lägger sig nånstans mitt emellan vanlig amerikansk indie och mer svårtillgänglig arthouse. Det finns inte vidare mycket till intrig i handlingen, men det är väldigt ömsint hur vi får följa parets sorgebehandling. Både Wilde och Wilson är perfekta i sina roller.
StureStenhög
2015-12-10
Jag hade inga större invändningar mot den här filmen medan jag såg den, utöver att man har sett allt förut. Allt är bra genomfört, och den höll mig engagerad, men ju närmare slutet jag kom, desto mer insåg jag att den inte var på väg någonstans. Det är det gamla vanliga problemet där de har velat göra en film om ett tungt ämne utan att ha något att säga om det. Det slängs ut trådar här och var som aldrig följs upp, och allt känns bara outvecklat. Allt vi får är plågade människor och diverse indie-klichéer, och det är helt enkelt inte tillräckligt
Spidde
2015-10-23
Objektivt bra, men jag gillade den inte. Jag har inget emot mörka och deppiga filmer, men den här vara bara oengagerande samtidigt som den frossade något enormt i ångest, mörker och misär. Skådespelarna är bra men annars fick jag inte ut något av den, bara splittrade obehagskänslor.