2.9

Mean Machine

Den f.d fotbollshjälten Danny Meehan, även kallad Mean Machine. blir dömd till fängelse för rattonykterhet. I fängelset bestämmer han sig för att sätta ihop ett fotbollslag bland de andra intagna och utmanar plitarna på en match.

Originaltitel Mean Machine
Regissör Barry Skolnick
Manus Chris Baker (III), Andrew Day, Charlie Fletcher
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Vinnie Jones, David Kelly, David Hemmings, Ralph Brown, Vas Blackwood, Robbie Gee, Geoff Bell, John Forgeham, Sally Phillips, Danny Dyer, Jason Flemyng, Jason Statham, Martin Wimbush, David Reid, David Cropman

dudson
2018-11-13
Ultra typisk brittisk dryg film. Föredrar verkligen Benknäckargänget gentemot detta satyg till s.k film. Visst Vinnie Jones är som oftast stabil i sina roller. Men här passade han fan inte.

2017-07-24
Blir litt for latterlig innimellom men godkjent underholdning
92axha10
2016-09-11
Det är inte Guy Ritchie men den har charm. Statham är skoj, fotbollen står i centrum och många gamla spelare med i filmen.
2014-11-02
Den här filmen är en nyinspelning av Benknäckargänget med Burt Reynolds från 1974. Hade inga större förväntningar på filmen. Blev trots det besviken. Vinnie Jones ska nog ha roller som i Snatch och Lock,Stock som passar honom bättre.
Zebulonm
2014-10-11
En svag trea.....
Lotso
2014-07-05
I sin helhet en ok film. Underhållande delvis men det gick alldeles för snabbt med redigeringen och få handlingen fram att det blev ett skämt rent ut sagt. Men Jason Statham är jag alltid glad att få kolla på och han hade väldigt skoj under filmens gång. Vinnie Jones sköter sig också bra som huvudrollsinnehavaren och inte hela tiden den bulkiga engelska personen han har fått spela i en hel del roller. Inget jag rekommenderar, ta och se originalet istället som är betydligt bättre än denna. Se den främst för att se Jason Statham ha kul under en fotbollsmatch.
2014-04-27
Benknäckargänget fast i England och med riktig fotboll. Vinnie Jones spelar sig själv och gör det bra tillsammans med mängder av bra och roliga bikaraktärer. Pendlar friskt mellan både drama, action och komedi - och funkar faktiskt i samtliga kategorier. Lättsamt, men ändå med lite tanke och hjärta.
Muharemvuckic
2013-08-13
Skön film man kan se flera gånger!
ClintanTheKing
2013-03-20
Jason Statham som "The Monk" !

2012-04-29
Fan va motiverande film! Om detta är fotboll så vill jag också börja spela fotboll! ^^