2.6

Med eller utan killar

Tre kvinnor ger sig ut på en resa tvärs över USA. Den blyga Robin har lämnat en karriär som framgångsrik fastighetsmäklare för att göra om den resa hon gjort som liten. Jane vill till Los Angeles för att blåsa liv i sin misslyckade musikkarriär. Holly flyr från sin pojkvän som misshandlat henne.

Originaltitel Boys on the Side
Regissör Herbert Ross
Manus Don Roos
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Drew Barrymore, Mary-Louise Parker, Whoopi Goldberg, Matthew McConaughey, James Remar, Billy Wirth, Anita Gillette, Estelle Parsons, Dennis Boutsikaris, Amy Aquino, Stan Egi, Stephen Gevedon, Amy Ray, Emily Saliers, Jude Ciccolella, Gedde Watanabe
Filmnummer 1929

2016-08-11
Oerhört svag tvåa.
LuxLisbon2
2012-01-16
Underbar roadmovie om tre kvinnor som slår följe. Whoopi Goldberg regerar! Fick mig att både skratta och gråta.
StureStenhög
2010-06-21
Det här var ju väldigt tjejigt. Jag vet förvisso inte om det nödvändigtvis måste vara nånting dåligt, men här är det iaf det på ett ytligt och tramsigt sätt. Lite småtrevlig förströelse är det på sin höjd, men man har sett allt förut. Drew Barrymore har sannerligen inte gjort många bra filmer i sin karriär
oo7
2008-08-06
Var lite småunderhållande vill jag minnas.
Linda86
2008-04-10
Väldigt fin i slutet, men annars en film som jag kunde komma och gå till. Slutet gjorde mycket, dock.
deppen
2008-04-09
En stark 2a men inte mer. Lite komedi, lite drama, lite roadmovie, lite romantik. Ja lite av varje, det blir lite för mycket för mig. Barrymore var bäst, har lite svårt för Whoopi....undrar om hon gjort någon film som höjer sig över en 3a? Det ska jag kolla nu. Hej då!
papperstrumpet
2008-04-09
Idag är jag snäll och get filmen en trea trots att den till en början är helt knäppt upplagd och har ett relativt romantiskt slut. Nu var ju inte hela filmen pest och pina, den får ju trots allt en trea för att den berörde mig och min livssituation, och det är inte varje dag - speciellt när filmen handlar om något helt annat.
ViktorGlantz
2008-02-14
minns den inte sin så bra.
magicadespell
2007-07-25
riktigt bra, lätt en film jag skulle kunna plocka fram en gång om året och se om...
Eca
2006-07-16
Stark trea. Film om kvinnlig vänskap. Bra skådespelarinsatser.