2.7

Den tiden på året

I år ska alla komma; de skilda morföräldrarna som fortfarande gnabbas om allt, de kuvade svärföräldrarna och den äldre självgoda systern och hennes stökiga son och alkoholiserade man. Samtidigt som snön faller och julmyset närmar sig fylls Katrines inbox med passivt aggressiva meddelanden från familjens alla medlemmar. Men i år måste det väl i alla fall bli bättre än förra årets katastrof?

Originaltitel Den tid på året
Alternativ titel That Time of Year
Regissör Paprika Steen
Manus Jakob Weis
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Paprika Steen, Sofie Gråbøl, Lars Brygmann, Patricia Schumann, Fanny Bornedal, Karen-Lise Mynster, Lars Knutzon, Jakob Randrup, Jacob Lohmann, Mikas Maximus Dalhoff Christiansen, Hans Holtegaard, Bodil Lassen, Sofus Søndergaard Mikkelsen, Otto Leonardo Steen Rieks, Stine Gudmundsen-Holmgreen, Troja Reppien Trovatten

Albion
2021-01-17
Inte så värst sofistikerad eller underhållande och då blir det problem. Betyget blir en 2;a
finkan
2021-01-16
Gillade denna och skådisarna
HerrNenne
2021-01-05
Som en svensk julfilm men utan att allt ordnar sig till slut. Det är bara misären. De svenska filmerna ger en iaf lite julstämning eller familjevärme till slut.
idaho1981
2020-07-08
Underhållande och mycket välspelat med intressanta karaktärer. Sen blir det en typisk julfilm och tyvärr lite för många karaktärer så man kommer inte in någon på djupet.
Christofer
2020-01-11
2019-12-13: Ett standardmanus till julfilm, men det funkade hyggligt ändå.