2.4

Medicinen

Johanna är hunsad av sin chef på modetidningen Dolce Vita där hon jobbat alldeles för länge. Hon har ständigt ont om pengar, hennes exman har hittat en yngre tjej och sexlivet är lika med noll. Johanna behöver ett break. Eller åtminstone en resa till solen med barnen, om hon bara hade råd. För att få ihop extrapengar hoppar hon desperat på ett erbjudande som försökskanin för en ny medicin mot munsår, men pillren hon får har oväntade biverkningar.

Originaltitel Medicinen
Regissör Colin Nutley
Manus Daniel Réhn, Edward af Sillén
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Helena Bergström, Ewa Fröling, Maria Lundqvist, Katarina Ewerlöf, Cecilia Forss, Susanne Thorson, Petra Mede, Peter Eggers, Thomas Hanzon, Johan H:son Kjellgren, Ida Engvoll, Nina Gunke, Saga Samuelsson, Anton Samuelsson Forsdik, Jonna Pipping

Skapad 2019-10-17 av HillMove
En film som osar hett av kärlek, förvecklingar, falskhet och sköna lyckopiller. Journalisten Johanna jobbar på lifestyle-tidningen Dolce Vita – det ljuva livet – och spelas som vanligt av Colin...   Läs mer »

andmoreagain
2019-10-04
Absolut ingen kalkon eller ett magplask. Förmodligen Nutleys bästa sen jag vet inte när. Kunde ha blivit en svag trea kanske om man hade varit liiite mer djärv kanske.
mammene
2019-07-18
Tänker lite att man vill likna Bridget Jones, men det blir lite för patetiskt för min smak, funderar på att det säkert skulle gjorts bättre om det hade varit brittiskt. Men några skratt lockade det fram i alla fall och en ok film om man inte har för stora krav.
2018-06-28
Det finns ju en hel del saker här jag faktiskt gillar riktigt mycket, men det mesta är verkligen plågsamt jobbigt att se på. Så exceptionellt uselt så helheten blir mest en smärtsam upplevelse.
DIProgan
2018-02-01
Ojämn. Tur man inte beblandar sig med dylika.
2018-01-21
Hade lova mig själv att aldrig se något med detta radarpar, men nu när den gick i kväll på tv 4 kunde jag inte låta bli. Jag ångrar mig djupt att jag såg den!!! Visst något bättre än tidigare filmer, men den är inte bra alltså..
Litsne
2018-01-18
En film som har gjorts bättre. Trots att filmen är ganska lång så känns det som om historien aldrig blir klar med sina delmoment utan lämnas som en ballong utan luft.
Murvel48
2017-12-27
Hygglig skildring av en typisk kvinnodominerad arbetsplats...
NoWireHangers
2017-07-05
En del scener är bra men helheten är alldeles för ojämn.
Nalland
2016-12-23
En film riktad till många av idag som känner sig som en vanlig, ordinär människa med livet hopande över sig dag som natt. Stundtals jobbiga situationer på kvinno-redaktionen. Gjord för den breda massan vilket är bra och märks på dess lätthet där de tunga partierna inte är så mörka. I den ambitionen finns det ljusglimtar, skådespelare som levererar, äkthet i vardagsskildringen och humor som överraskade mig i den här typen av må-bra-film. Kändes för en gångs skull smal men tyvärr lite platt.
Tatty
2016-02-01
Så rolig, underbar och åter rolig. Gillar Helena i filmen. Hon är sjukt bra i filmen och med rollen!!