2.3

Medicinmannen

Martin Holst, som vigt sitt liv åt familje- och läkemedelsföretaget Holst Medical, har just utvecklat ett nytt och unikt antidepressivt läkemedel som ska slå marknaden med häpnad. Djurrättsaktivister och andra läkemedelsbolag gör dock allt för att stoppa Holst Medicals planer. Till och med inom familjen skapas oro och splittring. Efter att ett inbrott skett på ett av forskningslabben kidnappas en person i Martin Holsts närhet. Företaget är hotat, men än värre - även Martins familj hotas. Martins liv tar en våldsam vändning när han slits mellan jobbet och familjen.

Originaltitel Medicinmannen
Regissör Daniel Lind Lagerlöf, Kjell Sundvall
Manus Jens Dahl, Elizabeth Gilek, Morgan Jensen
Genre Mini-serie, Drama, 2000-tal
Skådespelare Alexandra Rapaport, Mikael Persbrandt, Philip Zandén, Reine Brynolfsson, Bjarne Henriksen, Nina Gunke, Simon Norrthon, Lennart Hjulström, Kajsa Ernst, Karin Hagås, Christian Magdu, Tova Magnusson, Albert Gruziel

zallaxx
2017-07-24
Lång serie på 8 avsnitt. Hade typ kunnat gjorts på 4 känns det som. Var rätt så spännande på sina bitar men inte tillräckligt då man pausade nån vecka innan man såg klart den. Och slutet var sådär.
JohnMcClane
2012-12-25
Början tycker jag var usel, då jag tyckte att den nästan kändes som en hemma gjord video film. Men ju längre man kom in i serien så blev den allt bättre och bättre. Men ja, kul att titta på och den är underhållande. 3 av 5.
Hypostas
2012-12-05
Nu har jag sett hela och tyvärr så blir det ingen höjning av den preliminära tvåan. Det är tyvärr usla skådisar i det kidnappade gänget -- Simon Norrthon, såpaskådisen Nina Gunke, och den vedervärdiga barnskådespelaren -- vilket gör att man skiter i hur det går för dessa och vill snabbspola till scenerna med Micke P, Lennart Hjulström och Co.

2012-08-10
Knappt godkänd tvåa...
Xenox
2012-06-24
Den är lite förutsägbar, men jävligt underhållande ändå.
Hypostas
2012-06-18
Klämmer till med en tvåa, även om jag aldrig orkade se klart hela serien.
Cineasten
2012-02-15
Så urbota uselt så det finns inte ord. Trots massor med duktiga skådisar lyckas de inte leverera en minut som känns rätt. Fy faderulingen vilken j-a smörja!
BarryHero
2011-10-10
"Jag måste på toa!" Oerhört kass mini-serie.