2.6

Meditation on Violence

En ung orientalisk man skuggboxar först inomhus. Därefter visas han öva med ett svärd utomhus, omgiven av en låg stenmur överblickande en flod. Därefter övergår filmen till den första sekvensen.

Originaltitel Meditation on Violence
Regissör Maya Deren
Manus Chao-Li Chi, Maya Deren
Genre Experimentfilm, Kortfilm, 40-tal
Skådespelare Chao-Li Chi

Tonti
2013-01-16
Inte så spännande filmad ändå.
Sznax
2013-01-16
Hade musiken inte varit så oerhört tyst hade man kunnat uppskatta den mer. Betyg 5.2
Engravadlax
2012-12-30
Så mycket bättre än Crouching Tiger, Hidden Dragon. Eller?
43seconds
2010-12-28
i mitt tycke, den minst intressanta och mest intetsägande av maya derens filmer.
niin
2010-01-13
Häftig turistvideo. Önskar alla kunde släppa sina videoklipp från sin semester och kalla det film.
tokije
2007-07-29
musiken är bra, gillar också den lilla slowmotionscenen och övergången inne/ute/inne är också fin.
Trangor
2007-03-17
Detta har gjorts bättre i hundratalet kungfu-filmer.
Taliah
2007-01-29
Man blir lite smått förtrollad av den här efter ett tag. Känns som han kommer ut ur rutan eller att man står där precis framför honom.
apmannen
2006-11-15
Det ENDA som egentligen betyder något i den här filmen är att mannen i fråga sedemera spelar den legendariske asiatbetjänten Chao-Li Chi (fantasifullt...) i hela 227 episoder av Falcon Crest. En av mina första idoler tillsammans med Hulken, Apkungen och Kakmonstret. Jag kan omöjligt komma runt den kontexten. Vidare analys omöjlig. Overload. Över och ut.
Arensberg
2006-10-24
valdigt snygg, och transcendental, jag dromde om att jag ocksa kunde slass lika snyggt haha