2.1

The Meg

En tidigare marinkapten och expertdykare, Jonas Taylor, anlitas till ett djuphavsuppdrag för att rädda forskare som blivit attackerade av megalodons.

Originaltitel The Meg
Regissör Jon Turteltaub
Manus Dean Georgaris, Jon Hoeber, Erich Hoeber
Genre 2010-tal, Action, Skräck, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Jason Statham, Li Bingbing, Rainn Wilson, Cliff Curtis, Winston Chao, Shuya Sophia Cai, Ruby Rose, Page Kennedy, Robert Taylor (II), Ólafur Darri Ólafsson, Jessica McNamee, Masi Oka, Vithaya Pansringarm, Rob Kipa-Williams, Tawanda Manyimo, James Gaylyn

BarryHero
2020-05-01
En besvikelse. Jag älskar djur vs. människa-filmer men detta känns bara som en trött Hajen-kopia. Karaktärerna är stereotypa och filmen är förutsägbar. Li Bingbing lyfter filmen en del och det är svårt att tro att hon är hela 45 år gammal - jag hade snarare gissat cirka 25. Ett plus jag ger filmen är att de trots allt väntade mer än en halvtimme innan de faktiskt visade monstret - sånt tålamod har sällan nyare filmer. Slutfajten mellan Statham och fisken är också klart godkänd, men mycket av filmen känns bara som en transportsträcka. Denna film har gjorts bättre i andra varianter tidigare - t ex nämnda Hajen eller Joe Dantes Piranha.
cannibalrice
2020-01-17
Inte en bra film, men stundvis mycket underhållande.
Andreas_
2019-12-26
ouch vad händer med Jason Statham, en av årtiondets häftigaste action skådis går och gör rätt tam CGI överdriven hajfilm, vilken besvikelse, fast jag får ändå säga att den fungerade att se på i brist på annat på just Netflix denna gång, några få spännande scener men skådespeleriet och manuset överlag är egentligen riktigt dåligt med en viss charm ändå, jag är kluven, hade det inte varit för Statham så hade nog detta varit ett större magplask, nu duger det i stor brist på annan kvalitetsfilm på Netflix, betyget får bli en stark 2:a men inget man vill se om igen, inte ens en bakis söndag i TV soffan.
päronanton
2019-10-05
Såg om den nu och den är bra! Spännande på sina ställen!
dafreakish
2019-08-12
Så oerhört jäkla dum film som är så genomkorkad att det nästan är obeskrivligt. Men att den inte tar sig själv på särskilt stort allvar och därmed blir ganska underhållande räddar tvåan i betyg. Men det är en oerhört svag tvåa.
myslas
2019-08-08
Jag fattar att det här aldrig var menat som en seriös film men det här blir inte ens underhållande och vad är då meningen med den? Jag hade mer nöje av Deep Blue Sea och det är väl ett betyg så dåligt som något.
vonadel
2019-07-26
Omtitt i 4K. På bio såg jag den i 3D. Den gör sig nog lite bättre i 3D faktiskt. Annars samma bedömning. 6/10
Misslovemovie
2019-07-21
Kunde ha gjorts så mycket bättre.
Tatty
2019-07-15
Okej film och en aning spännande. Nervpirrig när det började hända grejer.
Mikael602
2019-07-06