Melodin som gäckade skuggan

Nick och Nora söker ledtrådar till ett mord på mörka och rökiga Jazzbarer i den sista delen i "Thin man"-serien.

Originaltitel Song of the Thin Man
Regissör Edward Buzzell
Manus Steve Fisher, Nat Perrin
Genre Komedi, Drama, Mysterium, Kriminalare, Musikal, Romantik, 40-tal
Skådespelare William Powell, Myrna Loy, Keenan Wynn, Dean Stockwell, Philip Reed, Patricia Morison, Leon Ames, Gloria Grahame, Jayne Meadows, Ralph Morgan, Bess Flowers

2015-01-02
Denna film levererar det som gör Thin Man-filmerna så sevärda med riktigt kvick och fyndig dialog och de charmiga, smarta och underhållande duon Nick och Nora. Även denna gång spelas Nick och Nora av de underbara skådespelarna William Powell och Myrna Loy. Vad som gör just paret Nick och Nora så intressant är att de har ett sådant jämlikt förhållande. Denna den sjätte och sista filmen lyckas få den kvicka, fyndiga och bitande humorn med en historia som levererar mord med mörk stämning. 3+
Gröne_Orm
2012-04-25
Som sagt, väldigt bra dialog, annars något av en besvikelse, men det var nog för att jag hade högre förväntningar, för att jag trodde att jag såg en annan film.
mugabe
2009-11-01
En uppryckning.
HerrArne
2008-05-19
Den fyndiga dialogen är filmens främsta tillgång.
MaraJade
2008-03-23
Den svagaste filmen i hela Thin Man serien.
Bomkia
2007-08-05
Som vanligt väldigt bra samspel mellan Powell och Loy. Roligast när nog när Loy börjar slå sig med musikerslang. 3+

2007-03-18
"Give me my pipe, my slippers and a beautiful woman, and you can keep the pipe and the slippers"
goeran
2005-08-16
Denna, den sjätte och sista filmen i serien om Nick och Nora, lyfter igen upp på samma höga nivå som de tre klassiska filmerna från trettiotalet. Kvick och sofistikerad humor och perfekta skådespelarprestationer av Wiliam Powell och Myrna Loy. Och vilket dråpligt språk och vilken lysande miljöskildring från jazzklubbarnas värld!