3.2

Melody

Två barn, som är tolv och tretton år gamla, berättar för sina föräldrar att de vill gifta sig. Inte någon gång i framtiden, utan nu.

Originaltitel Melody
Alternativ titel S.W.A.L.K.
Regissör Waris Hussein
Manus Alan Parker
Genre 70-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Jack Wild, Mark Lester, Tracy Hyde, Roy Kinnear, Kate Williams, Ken Jones, Colin Barrie, Billy Franks, Ashley Knight

andmoreagain
2020-04-04
Charmig och väldigt 70-tals-brittisk film med härligt sunkiga miljöer med långhåriga pöjker som försöker överleva skolan och fritiden. Barnskådespelarna är jättebra och Bee Gees musik förstärker mysigheten. En stark trea.
JanneN
2014-01-21
En helt underbar film i engelsk skolmiljö (sjuttitalet). Trettonårige Daniel och 12 åriga Melody skall gifta sig - och det omedelbart. För säkerhets skull kollar hon om han verkligen älskar henne. "Of course. I've loved you a whole week already, haven't I?" Bee Gee's musik ackompanjerar filmen helt igenom och det gör den extra skön. Se fram emot ett jätteroligt exploderande slut. Daniels kompis är en sprallig typ som håller i gång både lärarna, rektorn och skolkamraterna.