3.3

The Three Burials

I Texas, nära gränsen till Mexiko råkar den nyanlände och arrogante gränspolisen Mike Norton av misstag mörda den illegale arbetaren Melquiades Estrada och begraver honom i öknen. Men under den stekheta ökensolen kan begravda hemligheter komma upp till ytan då man minst anar det.

Originaltitel The Three Burials of Melquiades Estrada
Alternativ titel Melquiades Estradas tre begravningar, The 3 Burials of Melquiades Estrada, Los tres entierros de Melquiades Estrada
Regissör Tommy Lee Jones
Manus Guillermo Arriaga
Genre Drama, Kriminalare, Äventyr, Western, 2000-tal
Skådespelare Tommy Lee Jones, Barry Pepper, Julio Cedillo, Dwight Yoakam, January Jones, Melissa Leo, Vanessa Bauche, Levon Helm, Mel Rodriguez, Cecilia Suárez, Ignacio Guadalupe, Guillermo Arriaga

Tonti
2014-11-07
Den här har jag ju sett en gång.
origC-J
2014-09-02
Kompetent regi av Tommy Lee Jones, och man känner igen Guillermo Arriagas grepp, även om de inte är fullt utvecklade här. Sevärd, men har vissa brister. Stark trea.
petson81
2014-02-10
Riktigt intetsägande och tråkig

2013-11-30
Jag tappade fokus ganska tidigt - men en välgjord film ändå...tommy lee jones är alltid rolig att se...stark 2a
vonadel
2013-11-20
Helt ok film. Är helt klart uppe och nosar på en fyra(sjua). Men, trots bra skådespel och en ganska bra story tycker jag ändå inte att den riktigt tippar över. Vet inte riktigt varför, om det är för att jag inte engageras tillräckligt eller om det är för att jag delade upp den på två dagar. 6/10
Bernhard99
2013-08-26
Skön historia. Och såg ni Levon Helm ( the Band ) i en biroll?
92axha10
2013-08-25
Lite märklig på sina ställen, men samtidigt en välspelad och fängslande film.
KyLLo
2013-08-25
En annorlunda blandning mellan äventyrsvästern och drama som överraskar och underhåller. Jag uppskattar verkligen filmen, även om dramadelen gärna hade fått mer utrymme att utvecklas. För mig är det ingen tvekan om att den är värd en fyra.
Ojhda
2013-04-20
Svår att betygsätta, jag gillade den. Det är alltid ett bra tecken när en film är 2 timmar men aldrig blir riktig seg, man hänger med utan problem. Gillar storyn och det är bra skådespeleri, det ligger och väger mellan tre och fyra just nu men blir tre då jag den helt enkelt inte kändes tillräckligt fängslande för en fyra! Det är svårt att höra vad Tommy Lee mumlar också.. haha. Iaf lätt sevärd!
Zipper
2011-11-29