3.2

Whispering Corridors 2: Memento Mori

Memento Mori är den fristående uppföljaren till "Whispering Corridors" från 1998, och den handlar om Min-ah, en skolflicka som hittar en dagbok utanför skolan en dag. Nyfikenheten tar överhanden och hon börjar läsa ur den. Det går upp för henne att den tillhör två andra elever på skolan, Hyo-shin och Shi-eun. Min-ah inser att deras vänskap är djupare än vad någon kunnat ana. De har ett förhållande i smyg och Min-ah blir ännu mer intresserad av deras förehavanden. Hon hör en dag när de bägge partnerna bråkar och senare samma dag hittas Hyo-shin död utanför skolan. Hennes dödsorsak antas vara självmord men Min-ah vet att Shi-eun var med när Hyo-shin dog.

Originaltitel Yeogo goedam II
Alternativ titel Whispering Corridors II, Memento Mori
Regissör Kim Tae-yong, Min Kyu-dong
Manus Kim Tae-yong, Min Kyu-dong
Genre Romantik, Skräck, Drama, 90-tal
Skådespelare Baek Jong-Hak, Kim Min-seon, Kong Hyo-jin, Park Yeh-jin

Skapad 2019-10-29 av niebaotan
Memento Mori är uppföljaren till \"Whispering Corridors\" från 1999 och den handlar om Min-ah en skolflicka som hittar en dagbok utanför skolan en dag. Nyfikenheten tar överhanden och hon börjar...   Läs mer »

Engravadlax
2018-05-13
Välgjord för att vara så lågbudget. Snarare ett drama än en skräckfilm, men ganska hyfsat drama. Rörigt värre, men charmigt.
Zebulonm
2017-12-23
En besvikelse
Redfield4ever
2014-01-06
Mycket bättre än första filmen. Den har en lite mer jordnära fingertoppskänsla. Synd att homosexualitet är ett så svårt ämne i Korea (i alla fall när filmen kom ut) då jag seriöst skulle göra ett argument för att den borde visas i skolor. Den hade inte ens behövt vara övernaturlig, för den var så bra även utan det!
Kriffot
2012-07-17
rörighet för rörighetens skull gör ju ingen glad. För att bli överraskad av vad som pågår måste man ju tro att man vet vad som händer. Här vet man ingenting förrns på slutet. Ganska ordinär men fin historia egentligen.
idd
2012-07-16
Den reder ju upp sej efter ett tag men en del av rörigheten i början känns som att den enbart förvirrar utan att fylla någon funktion för själva filmen..
Paddyeahh
2010-12-01
Jättemysig.
Columbo
2010-06-22
Vacker

2009-08-04
Nej nej nej. Alldeles för oengagerande och rörig.
kakmonster
2007-08-19
Jag var inställd på ordinär asiatisk skräck men fick otydlig skolflicks drama där alla ser likadana ut vilket gjorde att hela filmen bara blev konstig.
Cumlin
2007-06-16
Jag skriver om min kommentar efterssom min förra var så oseriös. Filmen har en riktigt bra handling och skådespeleriet lika så. Kanske inte så mycket skräck, men för att vara en drama film är den så bra den kan bli. Den är även lite rolig ibland.