Men Go to Battle

I 1800-talets Kentucky lever Francis och Henry Mellon. De är beroende av varandra för att hålla sin misskötta farm i bruk medan vintern närmar sig. När Francis tar ett slagsmål ett steg för långt ger sig Henry iväg, och lämnar Francis och hans familj att klara sig på egen hand genom krigets tider.

Originaltitel Men Go to Battle
Regissör Zachary Treitz
Manus Zachary Treitz, Kate Lyn Sheil
Genre Drama, Krig, 2010-tal
Skådespelare David Maloney (II), Tim Morton, Kate Lyn Sheil, Rachel Korine, Steve Coulter, Charlotte Arnold, Turner Ross, Annalese Poorman, Emily Cass McDonnell, Rich Williams, Shane Woodson

StureStenhög
2017-12-09
Känns som en film som har lagt ner mycket energi på att ge en korrekt bild av den tidsperiod som skildras, detta både i tidsdetaljer och i hur karaktärerna beter sig. Som en tidsresa är det här därför ganska givande. Men tyvärr blir den lite väl oansenlig. Innehållsmässigt är det tunt, och det blir lite för amatörmässigt, vilket antagligen har mycket med den låga budgeten att göra. Det är dessutom ett problem att även medvetet ointressant dialog fortfarande är ointressant. Men den får en stark tvåa, jag gillar det den försöker göra, och den höll mig hyfsat engagerad