2.5

Men in Black: International

Men in Black har alltid skyddat världen från universums avskum. I detta nya äventyr ställs de inför det största hotet hittills: en mullvad inom Men in Black-organisationen.

Originaltitel Men in Black: International
Alternativ titel Men in Black 4
Regissör F Gary Gray
Manus Matt Holloway, Art Marcum
Genre Komedi, Science Fiction, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Tessa Thompson, Rebecca Ferguson, Rafe Spall, Emma Thompson, Liam Neeson, Laurent Bourgeois, Larry Bourgeois, Kayvan Novak, Spencer Wilding, Marcy Harriell, Inny Clemons, Mandeiya Flory, Kumail Nanjiani (röst)

2019-10-09
En ganska stor positiv överraskning. Efter att ha småfloppat på bio och blivit ganska sågad så väntade jag mig något betydligt sämre. Men filmen funkar rätt bra, Tessa Thompson och Hemsworth har bra kemi och filmen flyter på rätt bra. Vissa av specialeffekterna och designen av utomjordingarna är otroligt snygga och imponerar lite på mig. Det finns också en hel del humor som funkar rätt bra. Det finns dock också en del försök till humor som faller platt och som helhet så håller filmen inte riktigt ihop på ett sätt som krävs för att bli en riktigt bra film. Men det är en ganska stark tvåa ändå och bjöd på en trevlig och underhållande kväll i soffan.
ulpe01
2019-10-02
Hur kan man misslyckas med skådisar som alla vet kan skapa magi och en välkänd franchise som kanske inte alltid levererat fullpoängare, men där där det fanns så mycket potential? Förbryllande.
amam
2019-09-18
Svag tvåa. Känns som skådisarna går på rutin, finns just inget manus och alla "haha, fattar ni?! Hon är ju tjej!" scenerna fick mig att rulla på ögonen.
Supernaut
2019-07-27
Överraskande okej. Förväntade mig ett totalt haveri men detta var väl en helt harmlös matinéfilm för den unga eller okritiska tittaren. Gick att stå ut med.
ellisario
2019-07-27
Varför? Låt bli den här och se den första igen om du behöver en dos med Men in Black.
Man5on
2019-07-21
Utan ett uns tvekan: Den sämsta och vidrigaste filmen jag sett i år. Helt sjukt vilket haveri till rulle detta var.
JPerlie
2019-06-27
En charmig, underhållande film med sjukt bra cast. Rekommenderar helt klart, men man får nog släppa dom gamla filmerna lite för att fullt njuta av den. Även om det är några kära återseenden.
choklatchip
2019-06-21
Nästan obegripligt att det ens går att göra så dåligt. Alla ingredienser är där men det faller helt platt eftersom historien är obefintlig.
LenWidleheyt
2019-06-18
Vad tråkigt att de slösar bort en så här underbar franchise och så bra skådisar på ett så jätte jätte jättedåligt manus. :( Ingen idé att se den här, gå hem och se om de gamla istället.
Jaganatha
2019-06-14
Oinspirerad återuppväckning av MIB-universumet som förmodligen inte kommer att rendera några ytterligare uppföljare. Handlingen är löjeväckande tunn och ointressant och komedin fungerar knappt ens sporadiskt. Hemsworth och Thompson är inte urusla, men de saknar dynamiken som fanns mellan Tommy Lee Jones och Will Smith. Jag har redan glömt den och det är inte ens en timme sedan jag såg den klart.