2.3

Men in Black: International

Men in Black har alltid skyddat världen från universums avskum. I detta nya äventyr ställs de inför det största hotet hittills: en mullvad inom Men in Black-organisationen.

Originaltitel Men in Black: International
Alternativ titel Men in Black 4
Regissör F Gary Gray
Manus Matt Holloway, Art Marcum
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Tessa Thompson, Rebecca Ferguson, Rafe Spall, Emma Thompson, Liam Neeson, Laurent Bourgeois, Larry Bourgeois, Kayvan Novak, Spencer Wilding, Marcy Harriell, Inny Clemons, Mandeiya Flory, Kumail Nanjiani (röst)

Afflicter
2021-04-01
Tycker den här får onödigt dålig kritik. Det är en stabil MiB-film med bra karaktärer och gulliga aliens. Lite annorlunda struktur, men inget som stör direkt.
2021-03-30
Klart sämst i serien. Ganska mycket trams och inte särskilt underhållande. (4+/15)
fridenpaden
2020-07-23
Helt okej. Tredje bästa filmen i serien. Gick lite på tomgång i mitten av filmen och slutet var väl inte så överraskande men den var ändå trevlig. Slutet gav mig BttF-vibbar. /Agent F
dafreakish
2020-04-25
Redigt onödig fjärde film i franchisen som tveksamt kommer leda till några fler filmer. Hemsworth och Thompson har bra kemi från Marvel-filmerna men det räcker inte när allt annat går på tomgång.
myslas
2020-04-16
Första filmen är rätt bra och uppföljarna har funkat som popcornfilmer med hyfsat underhållningsvärde. Det här är skräp.
StureStenhög
2020-02-10
Jag gillar verkligen Men in Black-konceptet, och visst var det här ändå en hyfsat underhållande film, men det är tyvärr väldigt tillrättalagt, och det blir ju svårt att skapa filmmagi när man inte tillåts ta ut svängarna överhuvudtaget. Lite känns det som en film skapad av dator som är programmerad till att producera kommersiellt gångbara filmer som inte förnärmar någon. Humorn faller platt i för hög grad, karaktärerna är för bleka, och storyn för ointressant. Det funkar fortfarande ifall man gillar världen, och jag uppskattade den nog mer än den förtjänar
Djason
2019-11-19
Blev positivt överraskad av denna rulle. Skön humor blandat med snygga effekter. Själva handlingen är väl lite Kalle Anka men ändå en helt ok film.
2019-10-09
En ganska stor positiv överraskning. Efter att ha småfloppat på bio och blivit ganska sågad så väntade jag mig något betydligt sämre. Men filmen funkar rätt bra, Tessa Thompson och Hemsworth har bra kemi och filmen flyter på rätt bra. Vissa av specialeffekterna och designen av utomjordingarna är otroligt snygga och imponerar lite på mig. Det finns också en hel del humor som funkar rätt bra. Det finns dock också en del försök till humor som faller platt och som helhet så håller filmen inte riktigt ihop på ett sätt som krävs för att bli en riktigt bra film. Men det är en ganska stark tvåa ändå och bjöd på en trevlig och underhållande kväll i soffan.
ulpe01
2019-10-02
Hur kan man misslyckas med skådisar som alla vet kan skapa magi och en välkänd franchise som kanske inte alltid levererat fullpoängare, men där där det fanns så mycket potential? Förbryllande.
amam
2019-09-18
Svag tvåa. Känns som skådisarna går på rutin, finns just inget manus och alla "haha, fattar ni?! Hon är ju tjej!" scenerna fick mig att rulla på ögonen.