2.3

Men in Black: International

Men in Black har alltid skyddat världen från universums avskum. I detta nya äventyr ställs de inför det största hotet hittills: en mullvad inom Men in Black-organisationen.

Originaltitel Men in Black: International
Alternativ titel Men in Black 4
Regissör F Gary Gray
Manus Matt Holloway, Art Marcum
Genre Komedi, Science Fiction, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Tessa Thompson, Rebecca Ferguson, Rafe Spall, Emma Thompson, Liam Neeson, Laurent Bourgeois, Larry Bourgeois, Kayvan Novak, Spencer Wilding, Marcy Harriell, Inny Clemons, Mandeiya Flory, Kumail Nanjiani (röst)

StureStenhög
2020-02-10
Jag gillar verkligen Men in Black-konceptet, och visst var det här ändå en hyfsat underhållande film, men det är tyvärr väldigt tillrättalagt, och det blir ju svårt att skapa filmmagi när man inte tillåts ta ut svängarna överhuvudtaget. Lite känns det som en film skapad av dator som är programmerad till att producera kommersiellt gångbara filmer som inte förnärmar någon. Humorn faller platt i för hög grad, karaktärerna är för bleka, och storyn för ointressant. Det funkar fortfarande ifall man gillar världen, och jag uppskattade den nog mer än den förtjänar
Djason
2019-11-19
Blev positivt överraskad av denna rulle. Skön humor blandat med snygga effekter. Själva handlingen är väl lite Kalle Anka men ändå en helt ok film.
2019-10-09
En ganska stor positiv överraskning. Efter att ha småfloppat på bio och blivit ganska sågad så väntade jag mig något betydligt sämre. Men filmen funkar rätt bra, Tessa Thompson och Hemsworth har bra kemi och filmen flyter på rätt bra. Vissa av specialeffekterna och designen av utomjordingarna är otroligt snygga och imponerar lite på mig. Det finns också en hel del humor som funkar rätt bra. Det finns dock också en del försök till humor som faller platt och som helhet så håller filmen inte riktigt ihop på ett sätt som krävs för att bli en riktigt bra film. Men det är en ganska stark tvåa ändå och bjöd på en trevlig och underhållande kväll i soffan.
ulpe01
2019-10-02
Hur kan man misslyckas med skådisar som alla vet kan skapa magi och en välkänd franchise som kanske inte alltid levererat fullpoängare, men där där det fanns så mycket potential? Förbryllande.
amam
2019-09-18
Svag tvåa. Känns som skådisarna går på rutin, finns just inget manus och alla "haha, fattar ni?! Hon är ju tjej!" scenerna fick mig att rulla på ögonen.
Supernaut
2019-07-27
Överraskande okej. Förväntade mig ett totalt haveri men detta var väl en helt harmlös matinéfilm för den unga eller okritiska tittaren. Gick att stå ut med.
ellisario
2019-07-27
Varför? Låt bli den här och se den första igen om du behöver en dos med Men in Black.
Man5on
2019-07-21
Utan ett uns tvekan: Den sämsta och vidrigaste filmen jag sett i år. Helt sjukt vilket haveri till rulle detta var.
JPerlie
2019-06-27
En charmig, underhållande film med sjukt bra cast. Rekommenderar helt klart, men man får nog släppa dom gamla filmerna lite för att fullt njuta av den. Även om det är några kära återseenden.
choklatchip
2019-06-21
Nästan obegripligt att det ens går att göra så dåligt. Alla ingredienser är där men det faller helt platt eftersom historien är obefintlig.