2.3

Meningen med Hugo

Hugo är precis som alla andra, med den lilla skillnaden att han bara gör en massa konstiga saker hela dagarna. Det är det enda han gör. Om någonting inte är konstigt, så gör han det inte. Problemet uppstår när han blir förälskad i Helén. För det är väl inget konstigt med kärlek, eller?

Originaltitel Meningen med Hugo
Regissör Björn Engström
Manus Henrik Elmér
Genre 2010-tal
Skådespelare Henrik Elmér, Nathalie Söderqvist, Thomas Oredsson, Tobias Jacobsson, Kryddan Peterson, Hasse Brontén, Tobias Persson, Ola Norén

Miamia
2012-06-15
Ett skönt manus egentligen, men det största problemet är nog att huvudpersonen inte framstår som sympatisk.
Hannats
2012-06-06
Så himla knäppt och underbart! En helt unik film
Heatseeker
2012-06-05
Den här filmen skulle nog ha varit bättre med lite mindre Elmér i den. Missförstå mig rätt, jag gillar karln som ståuppkomiker men humorn fungerar inte riktigt på film. Men det var säkert trevligt för alla inblandade "skådisar" att få vara med på film.
Karingrisen
2012-06-05
Om man gillar Henrik Elmérs absurda humor - och det gör jag!! - så får man sitt lystmäte här. Men förutom det, så har man också lyckats med allt annat, castingen, musiken, fotot.
HerrArne
2012-06-05
Ojämnt men också några skojiga infall.
JOFA
2012-06-05
Stark etta eller svag tvåa? =)
KyLLo
2012-06-05
Som ett program på Barnkanalen. Urflippat och barnsligt om vad man kan göra ifall man är ständigt understimulerad, har för mycket pengar och fritid och tycker att alla människor är idioter.
jerp95
2012-06-05
Visst är den irriterande krystad precis som Rift säger, men jag skrattade som bara den ibland och därför är den väl värd en trea!!
MERisen
2012-06-05
Emellanåt ganska skojligt trams...
divaad
2012-06-04