2.9

People Get Eaten

Den godhjärtade mekanikern Herluf är ute och testkör en bil, men glömmer vägen tillbaka till garaget, och måste be om vägbeskrivning. På en fest, glömmer han orden till sin favoritlåt. Och en dag, försvinner han.

Originaltitel Mennesker bliver spist
Regissör Erik Clausen
Manus Erik Clausen
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Bro, Bodil Jørgensen, Erik Clausen, Elith Nulle Nykjær, Jens Andersen, Leif Sylvester, Lærke Winther, Charlotte Fich, Steen Stig Lommer, Claus Gerving, Rasmus Botoft, Helle Ryslinge, Oliver Methling Søndergaard, Ida Cæcilie Rasmussen

Guunsan
2018-05-27
En rörande film om paret i övre medelåldern som glider ifrån varandra, och mannen som mer och mer glider in i dimman. Skildrad både med humor och allvar och med fantastiska danska skådespelare, inte minst Bodil Jørgensen. Se den!
swampblues
2016-01-10
Typisk socialrealistisk bra Dansk film.

2015-07-12
Första delen bjuder på klassisk Clausen-humor medan den andra delen (främst i Polen) kunde kännas något avslagen. Clausen som bilmekanikern Herluf med begynnande demens i Polen vill säga något om det europeiska arbetsmarknadsklimatet och dess sociala följder men samtidigt hade historien kunnat göras lika stark hemma i Danmark i hur demens påverkar en familj t.e.x. Svag 3a.
Medlock
2015-07-04
Fin skildring, med både värme och humor, om en man som blir dement. Rekommenderas. Regissören Erik Clausen har även skrivit manus och spelar dessutom ena huvudrollen.