2.6

While We Live

Historien är inspirerad av sanna händelser och följer fyra personer i norra Danmark och hur deras öden sammanfaller i en tragisk olycka.

Originaltitel Mens vi lever
Regissör Mehdi Avaz
Manus Milad Avaz
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Sebastian Jessen, Julie Christiansen, Nikolaj Groth, Henrik Prip, Nicolas Bro, Paw Henriksen, Charlotte Munck, Julie Brochorst Andersen, Mia Jexen, Marie Hammer Boda, Lasse Fogelstrøm, Ole Bager Nielsen, Sussie Nøhr, Julie R Ølgaard, Farshad Kholghi

StureStenhög
2020-10-27
Det här är väl den sortens historia som Susanne Bier brukar kunna göra något bra av, men den här regissören saknar tyvärr hennes handlag. Till en början är det förvisso inte helt oävet, men det känns som att de är mer intresserade av att bygga upp ett mysterium kring vad som har skett än vad de är av att bygga upp karaktärerna. När vi sedan får reda på vad som döljer sig bakom mysteriet, så går luften också ur filmen. Så långt var jag trots allt fortfarande intresserad, men efter det så blir det bara en halvtaskig såpopera av det här. Den ena fabricerat känslosamma scenen avlöser den andra, och det blir närmast parodiskt till slut
mammene
2020-09-02
Till en början kändes upplägget lovande, men jag tyckte det krånglades till onödigt mycket. Det lades ut dimridåer som kändes som man bara ville förvirra med och det kändes inte alltid som det gick ihop. Annars var själva grundhistorien väldigt bra och förstås väldigt tragisk, om man kanske hade släppt knepen lite så tror jag det hade blivit bättre. Bra skådespel var det.
KyLLo
2019-01-02
Danskarna kommer ofta med tragiska vardagsdramer. Elsker dig for evigt tyckte jag var riktigt bra. Den här tycker jag är för amatörmässig och spretig i konkurrensen.
Murvel48
2018-10-31
Blytung och nattsvart vardsgsrealism är inte min grej. Det är segt och tråkigt så det nästan gör ont men det är trots allt så pass välgjort att filmen undviker bottenbetyget. Skulle tippa att det blir både fyror och femmor i andras kommentarer så låt inte mina synpunkter avskräcka er från att se filmen.