1.9

Expendabelles 3.0

Dottern till USA:s president tas till fånga och fängslas av en ond kvinnlig rebelledare och superskurk i Kazakstan. Ett team av kvinnliga elitkommandosoldater sätts ihop för en vågad räddningsaktion.

Originaltitel Mercenaries
Alternativ titel Prison Raid
Regissör Christopher Ray
Manus Edward DeRuiter
Genre Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Zoë Bell, Kristanna Loken, Vivica A Fox, Brigitte Nielsen, Cynthia Rothrock, Nicole Bilderback, Gerald Webb, Tim Abell, Tiffany Panhilason, Alexis Raich, Damion Poitier, Morgan Benoit, Alicia Vigil, Scott Thomas Reynolds, Edward DeRuiter

Adoniram
2017-05-06
Skrämmande usel.
Raimo_1985
2016-09-09
Skräpig som få men härlig actionkomedi!
LenWidleheyt
2016-01-19
Det sämsta jag har sett Zoe Bell i. Skådespel, manus, regi och effekter har alla så låg kvalitet att det här bara är nåt att hålla sig borta från. Inte så dålig att jag blir äcklad, bara så dålig att jag suckar.
karlmats
2015-08-03
Jag har inte sett mycket av Asylum men jag har ändå med mig ryktet om att de ska vara klappkassa i allt de gör in i filmen. Det mesta är också väldigt uselt, framför allt klippningen och regin. Men när man får en actionrökare med nästan bara kvinnor i casten utan att de förnedras alltför mycket (klipp bort inzoomningarna när de ska ta på sig sina outfits så är det faktiskt förvånansvärt bra kvalité på exploateringen här) så kan jag ha överseende med det så länge det är underhållande. Jag älskar idén att göra den här omkastade versionen av The Expendables och visst är casten imponerande på pappret. Filmen tar sig heller inte på så stort allvar och nog anar man en viss självironi i allt det usla. Loken är grym och Nicole Bilderback känns som den mest positiva överraskningen. Stjäl showen gör dock den ryska (hmm) amazonen Brigitte Nielsen som med sitt kompromisslösa manshatande patos snart tagit över hela Kazakstan. Även om effekterna är undermåligt gjorda är det kul med en film som inte backar för lite explicit våld. Dialogens styltighet ökar det komiska värdet och jag kan inte låta bli att sätta en 3a, filmen sticker ändå ut trots att det är en standardplot med halvkasst genomförande, det är ju ändå imponerande i sig.
Robkiller
2015-06-26
Asylum med en kvinnlig... ja det är väl uppenbart vad... det mesta med produktionen är väl lika uselt som vanligt, men en total avsaknad av skitfula CGI effekter och en intressant rollbesättning gör väl att det här fungerar hyfsat i alla fall
2015-06-02
Otroligt korkad action, men något annat hade jag heller inte väntat mig. Däremot var jag inte beredd på att den skulle vara så hård och macho som den är. Jag trodde att den skulle vara betydligt fånigare, och i synnerhet mer pinsam. Sedan undrar jag om det inte var Giant Silva som fick käka lite bly, fast förmodligen var det inte han - det är nog mest jag som vill det. Massor med action, massor med hårda slagsmål, massor med jättedumt manus. Jag kräver en uppföljare. (7-/15)
2015-01-12
En grupp sköna damer från oss nördars videoträsk får ingen upprättelse här trots att det är ett hufsat försök. Rolig att se just pga castingen, men Asylums låga budget ställer till det då de förhållandevis få actionscenerna som är känns alldeles för undermåliga. Ändå kanske ett visst värde för oss som växte upp med bla Nielsen & Rothrock, andra har knappast nåt utbyte här.
NoWireHangers
2015-01-10
Den här filmen har det som saknades i The Expendables: Cynthia Rothrock, även om hon, i rollen som chef, inte är med i så mycket actionscener. I övrigt är det ju vanlig lågbudgetaction, The Asylums girl-power-version av The Expendables, men filmen är väl så mycket bättre än en del av senare års filmer med Steven Seagal eller Dolph Lundgren. Stort plus för Brigitte Nielsens fantastiska skurk.
kexchokladet
2014-09-23
Ja..asså....vad säger man?
kervisch
2014-09-21
1 av 5. Sämsta film som gjorts !