3.3

Meru

Vi får följa tre elitklättrare som kämpar med att bestiga Mount Meru i Himalaya.

Originaltitel Meru
Regissör Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
Genre Dokumentär, 2010-tal
Filmnummer 119599

mazquara
2020-04-17
Intressant innehåll, men kan inte säga att det var en så bra dokumentär, var ett hopkok av lite allt möjligt
Rele
2020-03-21
En trevlig överlevnadsfilm. Skådespelarna var duktiga, men manuset och regin höll inte lika hög klass. Jag ger en trea.
Mr_pink
2019-03-09
Jimmy Chin måste verkligen lära sig att göra tillfredställande slut i sina filmer. Detta är amatörmässigt..
Tabu
2019-01-31
Jag unnar verkligen Conrad Anker förstabestigningen av Meru... Han är verkligen en hjälte i alla tänkbara hänseenden...
F-M-J
2016-02-29
Denna specifika delgenre har visat sig ligga mig varmt om hjärtat. Bergsklätnings-filmer/dokumentärer is the shit. Stark trea.
Tobbiee
2016-02-24
Helt utan någon tidigare insikt i klättring fann jag den väldigt intressant! Och fotot var bland det snyggaste jag sett!
nestle
2016-02-22
kanske inte blir super kul om man inte har så mycket insikt i klättring. Som klättrare tycker jag det här är bland det bästa jag sett! Bra foto, bra klättrare och grym story.
espresso.life
2016-01-14
Som någon som inte klättrar ger denna dokumentär en ovanlig insyn i en udda/galen värd.
jezebel
2015-12-21
Inte särskilt engagerande historia. Lite rörig dramaturgi. Men också kul med en icke-dramatiserad bergsklättrarfilm.
erik.p
2015-11-24
Mjao, lite småintressant. Snyggt foto.