3.3

Messiah - The Promise

Pace Tierny, en man som Red Metcalfe satte dit för för flera år sedan, tar Kate som gisslan när hon är på besök i fängelset. Händelsen leder till ett upplopp vilket gör att många fångar hamnar på det lokala sjukhuset - där de sedan börjar dö av onaturliga orsaker.

Originaltitel Messiah III: The Promise
Regissör David Drury
Manus Lizzie Mickery, Boris Starling
Genre Thriller, Drama, Mysterium, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Ken Stott, Frances Grey, Neil Dudgeon, Sam Troughton, Darrell D'Silva, Liam Cunningham, Michelle Forbes, Pip Torrens, Clare Holman, Michael Maloney

2015-01-17
Efter två mini-serier om kriminalaren Red Metcalfe som visat sig vara välskrivna, välspelade, otäcka och spännande så var förhoppningarna höga även på denna tredje filmatiseringen. Tyvärr så blev jag besviken över detta. Skådespelarinsatserna känns inte lika solida men troligtvis har det mer att göra med att materialet eleverna har att arbeta med inte är så starkt som tidigare. Att betyget inte blir lägre har mycket med att göra med att jag vid detta laget gillar karaktärerna.
WaldoTrumbull
2011-12-30
Något mer ordinär. Lite väl mycket psykologiska problem den här gången som tyvärr överskuggade själva jakten på den galna mördaren. Inte dålig på något sätt, men inte heller i samma klass som de tidigare två.
finkan
2008-07-15
suverän
freddis
2006-08-08
Den var inte lika intressant som den första. Den hade även ett lite dåligt slut tyckte jag. Fast den var ju ändå en Messiah, och det säger en del.
Nathanael
2006-05-04
Ganska bra... Lurig in i det sista...