1.4

Metal Tornado

När ett experiment med förnybar solenergi får oanade konsekvenser tvingas ett forskarteam slåss mot tiden för att stoppa en magnetisk tornado som snabbt växer sig starkare och slukar allt i sin väg.

Originaltitel Metal Tornado
Regissör Gordon Yang
Manus Jason Bourque, Travis Stevens, Gordon Yang
Genre Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Lou Diamond Phillips, Greg Evigan, Sophie Gendron, John Maclaren, Sean Tucker, Alexis Maitland, Nicole de Boer, Cinthia Burke, Camille Solari

Robkiller
2016-09-10
SyFy katastroffilm med en magnetisk tornado... ungefär lika bra som det låter... inte direkt oväntat.
Dele
2015-12-22
Tråkig B-film som är lite för "bra" för att vara underhållande men alldeles för dålig för att fungera.
tikktakk
2012-11-01
I sällskap med en god vän och några öl var den här helt ok faktiskt. Idén med en metallslukande tornado kan nog endast sväljas tillsammans med en icke oansenlig mängd alkohol.

2012-10-25
Urusla skådespelare (större delen), pinsamt manus, och har de ens tänkt på handlingen..? Förlåt, men den här får max en 1/5 av mig, knappt det
jingoo
2012-10-13
Katastrof-film som följer mallen till punkt och pricka och till råga på allt är usel på precis allting. Kanske skulle den funka med kompisar på fyllan men nu blev det outhärdligt.
2012-08-27
Effekterna var nödvändigtvis inte så kass som de annars är i såna här produktioner. Resten är dock vidrigt på alla sätt undantaget stackars Lou som kämpar förgäves mot katastrofen.
Strang3
2012-01-20
Halvdåliga effekter kan jag förbise, men herregud vilket manus och dålig regi!
jonbo
2011-11-28
Sådana här filmer blir bara töntigare. Det är ingen film man ser, man tar sig igenom den. Lou Diamond Phillips fortsätter harva på.
Djason
2011-11-14
Lou Diamond Phillips är din karriär över nu? Han försöker ju iof till skillnad från alla andra värdelösa skådisar i denna b film.
Nathalena
2011-10-30
sämsta effekterna, nästan någonsin. Fick två goa skratt iaf