Metropia

Metropia utspelar sig i ett skrämmande Europa i en nära framtid, oljan är i princip slut och kontinentens tunnelbanenät har byggts samman till ett gigantiskt nät under Europa. Roger från Farsta vill helst inte åka tunnelbana. Han tycker det är obehagligt och han hör röster. En dag kommer Roger makten på spåret och inser att hans liv styrs i minsta detalj. Han försöker bli fri, för det behöver han hjälp av Nina, eller är det så att hon behöver honom.

Originaltitel Metropia
Regissör Tarik Saleh
Manus Fredrik Edin, Stig Larsson, Tarik Saleh
Genre Animerad, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Vincent Gallo (röst), Juliette Lewis (röst), Stellan Skarsgård (röst), Udo Kier (röst), Sofia Helin (röst), Alexander Skarsgård (röst), Shanti Roney (röst), Fares Fares (röst), Fredrik Eddari (röst), Indy Neidell (röst)

MrsSmiths
2012-11-07
Snacka om att börja på topp och sen störtdyka ner i botten. Så synd.
gwaihir
2012-10-31
Snygg, och slow.
ellaine
2012-10-24
Kanske lite hårt betyg men det här var illa. Helt oinressant och inte alls vad jag förväntat mig.
Raimo_1985
2012-09-08
Mörk och klurig!
Metalbjorn
2012-08-02
Intressant tanke och spännande animation.
Kurosawafan
2012-07-02
seg men intressant
ouimadame
2012-06-06
snygg, men slow..
Askar
2012-05-01
Kan inte låta bli att tycka om den, jag har en svaghet för dystopier och mörker och nimationen är otroligt vacker. Jag tyckte däremot inte att slutet var särskilt tillfredsställande och den framstår lite ... platt ibland. Men på det hela en väldigt sevärd film.
viccee
2012-03-19
Fångade ens uppmärksamhet från första sekunden och var intressant genom hela filmen. Gäller väl att man har det rätta tänket som människa och är samhällskritisk själv för att man ska gilla den fett. Sen är den ju riktigt snyggt gjord också. Hoppas folk som ser den verkligen ställer sig frågan vart vi egentligen är på väg i dagens samhällen, engagera Er mera och låt Er inte luras för lätt av media och reklamen de sänder.
MinotaurKing
2012-02-03