2.3

Miami Supercops

1978 stjäls 20 miljoner dollar från en bank i Detroit. En rånare fångades, en hittades död och en försvann spårlöst med pengarna. Sju år senare släpps den fängslade rånaren och han åker raka vägen till Miami där han hittas död redan nästa dag. Två FBI-agenter skickas ned för att arbeta under täckmantel som poliser. Någonstans i Miami gömmer sig den tredje rånaren och han har haft sju år på sig att sopa igen spåren efter sig.

Originaltitel Miami Supercops
Alternativ titel Supersnutarna 2
Regissör Bruno Corbucci
Manus Bruno Corbucci, Luciano Vincenzoni
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Bud Spencer, Terence Hill, C B Seay, William 'Bo' Jim, Ken Ceresne, Jackie Castellano

amam
2023-10-22
I de flesta av såna här B-rullar så finns det åtminstone nån scen som är så pass kul att det blir värt att sitta genom filmen men inte den här gången. Vilken skräpfilm.
Raimo_1985
2019-05-16
Först tyckte jag den var uppe och nosade på en trea, ovanligt bra för att vara Hill/Spencer, tänkte att det kanske kan bero på regissören, Bruno Corbucci, som jag sett några bra filmer av. Men sen blir det vanlig Hill/Spencer som fungerar och får mig att skratta till då och då, En charm finns, som så ofta, men jag förstår ändå inte riktigt hur den här duon kunde bli så pass populär. Håller med Sture Stenhög här nere om att deras chef är väldigt träig. Haha!
2016-02-04
Som ett Miami Vice avsnitt fast längre och buffligare
2012-09-30
Ja inte är den bra på något sätt. Sedvanliga smockor och slapstickhumor däremellan.
Nicholaus
2010-02-28
Löjlig nostalgi
2009-11-21
Terence Hill är ganska skön och Bud Spencer är helt okej. De två gör att den här komedin blir någorlunda underhållande. Det hela är dock ganska standard och det enda anmärkningsvärda är väl egentligen hur oerhört dåliga en del utav birollskådisarna är. Killen som spelar deras chef är nog det träigaste jag har sett. Den väldigt 80-talsklingande temamusiken är annars ganska skön de 2-3 första gångerna man hör den, men när de rullar den för tjugonde gången blir det lite tröttsamt
Sim88
2009-09-13
introt är ju tre tusen minuter lång!! De var inte vidare bra poliser heller. Bästa scenen är den första (alltså tre tusen minuter in i filmen)
FabianBom
2008-10-22
näst sista film tillsammans och de försöker göra lika bra som i supernsnutarna men de går ej vägen ... men mycket underhållande
Mat1az
2008-03-30
He he, stark tvåa för den där theme-låten. Sätter sig i skallen på en. För övrigt än rätt kul slötittar film som bjuder på många skratt i början. Mot slutet blir den dock lite väl seg. Kunde ha varit en trea om den hållit tempot enda ut.
Mr_v
2007-11-27
Tyvärr en av de tråkigare Spencer/Hill-rullarna, men inte helt utan kultpoänger.